چرا نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت خورد ؟
حجم ویدیو: 13.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت خورد. گمرک ایران امروز ضمن تائید صادرات 588 اصله نخل به قطر، اعلام کرد که محموله نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت خورده است. اخیرا خبرهایی از صادرات نخل های جنوب کشور به کشورهای عربی منتشر شده بود. در این رابطه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بوشهر اعلام کردند که صادرات نخل از ایران به کشورهای عربی غیرقانونی نیست، به شرط آن که نخل هایی از کشورمان به سایر کشورها صادر شود که جزو ذخایر ژنتیکی ایران نباشد. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر اعلام کرده است که صادرات نخل به تعداد 3 هزار و 747 نخل استان بوشهر در سه سال و نیم گذشته انجام شده است.

به گزارش اقتصادی رکنا، چندی پیش خبر صادرات نخل به قطر با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی 2022، منتشر شد. گرچه مسئولان مربوطه به صراحت در رابطه این موضوع شفاف سازی نکردند، اما آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که این صادرات انجام شده است.

معاون فنی گمرک ایران ضمن بیان این که خروج نخل ها با مجوزهای لازم وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در فاصله مهر تا آبان 1400در گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر چهار فقره اظهار نامه صادراتی نخل ثبت شده که در مجموع 588 اصله نخل به وزن 600 تن به ارزش 136.1 هزار دلار و همگی صادرات به مقصد قطر بوده است.

ارونقی معاون فنی گمرک

چرا نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت خورد؟

حال سوال اینجاست که چرا کالایی که بعد از اخذ مجوزهای لازم از جمله صدور مجوز قرنطینه نباتی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و بارگذاری آن در سامانه جامع امور گمرکی، با مشکل مواجه شده است و برگشت خورده است؟

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر این که چرا نخل های صادراتی ایران به قطر برگشت خورده است، گفت: هنوز دلیل برگشت این کالا مشخص نیست. برگشت کالا از سوی صاحب کالا انجام شده است. صاحب کالا هنوز درخصوص علت برگشت کالا مساله ای را اعلام نکرده است.

معاون فنی گمرک ضمن بیان این که این کالاها با هماهنگی استان بوشهر و با مجوزهای لازم صادر شده بود، گفت: بعد از برگشت خوردن نخل ها، صاحب کالا بار دیگر نسبت به اظهار این محموله‌ ها از محل اظهار نامه صادرات برگشتی تحت عنوان کالای صادرات برگشتی اقدام و مجددا مجوز‌های لازم از جمله قرنطینه سازمان جهاد کشاورزی استان را اخذ کرده و در حال انجام تشریفات برای ورود به کشور است.

کدخبر: 744430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟