مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تمدید شد

به گزارش اقتصادی رکنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و 260 هزار و 647 نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از 28 مهرماه امسال آغاز شده است، افزود: قرار بود این ثبت‌نام طی یکماه انجام شود و 28 آبان‌ به پایان برسد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اعلام کرد: در 520 شهر زمین ساخت واحدهای قانون جهش تولید تامین شده است.

محمودزاده پیش‌تر گفته بود:سیاست وزارت راه این است تا در شهر‌هایی که زمین تأمین نشده است، ثبت‌نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود. بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت‌نام برای پروژه‌هایی آغاز می‌شود که زمین برای ساخت‌وساز آن تأمین شده باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین 165 هزار واحد، اکنون آماده کلنگ‌زنی است و تا 4 سال آینده 4میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان مشخص و ثبت‌نام‌شده ساخته می‌شود.

محمودزاده درباره 4 شرط متقاضیان مسکن ملی برای ثبت‌نام تصریح کرد: برای ثبت‌نام در سامانه ثمن رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، لازم است.

وی با بیان این‌که 5 گروه از مجرد‌ها امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن افزود: بیمه 10ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است./ تسنیم

کدخبر: 740687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟