مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب در بازار پیدا نمی شود

به گزارش اقتصادی رکنا، وزارت جهاد کشاورزی اخیرا با انتشار 25 قلم کالای اساسی با تایید خبر چندی پیش تسنیم قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 31 هزار تومان، مرغ منجمد را 20 هزار تومان تومان و هر شانه تخم مرغ 30 عددی را 43 هزار تومان  اعلام کرد.

بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران 35 تا 37 هزار تومان به فروش میرسد و هر شانه تخم مرغ 30 عددی  فله 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان به فروش میرسد و به غیر از میادین میوه و تره بار این محصولات در هیچ کدام از فروشگاه ها یافت نمیشود.

بنابر این گزارش قیمت هر کیلوگرم ماهی آزاد نیز 45 هزار تومان و ماهی قزل آلا ساده 85 هزار تومان و قزل سالمونی 100 هزار تومان فروخته میشود.

 از نکات حائز اهمیت در ارتباط با گران فروشی مرغ عدم درج قیمت مصوب در فروشگاه ها است  در حالی که بر اساس قانون صنفی قیمت باید در معرض دید مشتریان باشد؛ یکی از فروشندگان در این ارتباط گفت: عمده مرغی که در فروشگاه خود عرضه میکنند نتواسته اند به قیمت مصوب خریداری کنند و از طرفی سود کمی برای خرده فروشی این محصول در نظر گرفته شده که پاسخگوی هزینه ها از جمله اجاره مغازه نیست.

وی در باره اینکه چرا نرخ فروش مرغ را در معرض دید مشتریان قرار نداده نیز افزود: در صورتی که قیمت 37 هزار تومان مرغ که بالاتر از قیمت مصوب است نصب شود، توسط تعزیرات جریمه میشوند اما وقتی قیمت نیست در بسیاری از موارد تنها تذکر داده میشود یا در مجموع جریمه کمتری باید پرداخت کند./تسنیم

کدخبر: 740063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟