سود همچنان آمازون با وجود بحران کارتن و مقوا در اروپا!

این موضوع باعث شگفتی بسیاری از کسب و کارها و تولیدکنندگان متعدد شده است، چگونه زمانی که کل کشورها و جوامع دچار بحران بسته بندی کالا شده اند، آمازون در صدر باقی مانده و سودهای آنچنانی حتی در جمعه های سیاه کسب میکند.

بحران کمبود کارتن و مقوا به یک مسئله جدی در اروپا تبدیل شده است. به طوریکه بسیاری از تولیدکنندگان و خرده فروشان نگران آن اند که با وجود چنین وضعیتی چگونه محصولات و مرسولات پستی را به دست مشتریان برسانند و در کنار چنین مسئله ای مردم نیز نگران تورمی هستند که طی یک سال چندین بار شامل حال بسته بندی کالاها شده است.

به نقل از مدیر جهانی کالاهای مصرفی: "من فکر میکنم خرید برای تعطیلات عید برای بسیاری از افراد شوکه کننده خواهد بود چرا که به دلیل کمبود و بحران کاغذ و مقوا، بسته بندی های کارتنی و مقوایی کمتر تولید شده و قیمت آن نیز بالاتر رفته و باعث افزایش قیمت کالاها نیز میگردد."

شاید گرانی ها به کشورهای دیگر نیز برسد و بر روی صنعت بسته بندی کل جهان تاثیر بگذارد که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما میتوانید با ورود به لینک زیر قیمت نسبی از کارتن مورد نظرتان به دست آورید.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

آغاز بحران بسته بندی! از کجا؟

حال سوال آن است که بحران بسته بندی از کجا آغاز شده و علت آن چیست؟

با توجه به خبرگزاری های اروپایی بوران شدیدی که در ماه فوریه کشور تگزاس را فرا گرفته است، تمامی مواد اولیه تهیه و تولید بسته بندی های پلاستیکی دچار یخ زدگی شدند و قابلیت خود را از دست دادند. به همیت علت است که اکثر تولیدکنندگان به پک های مقوایی و کارتنی روی آورده اند و تقاضای تولید نیز روز به روز افزایش یافته است.

کارخانه هایی که در دوران شیوع کرونا کم کار شده بودند یا تعدادی از آنها که دیگر فعالیت نمی کردند، در این دوران بسیار فعال شده و با کار در ساعات طولانی کم کاری های قبل را جبران میکنند.

2

 با توجه به پاندمیک کرونا، انواع کسب و کارهای اینترنتی رونق یافته است و تمامی آنها برای ارسال محصولات پستی خود نیاز به کارتن پستی های مناسب  دارند که هم امنیت کالا را حفظ کنند و هم آنرا از نظر فیزیکی دچار آسیب ننمایند. با توجه به این مطالب، دریافتید که بحران و کمبود  مقوا و کارتن از کجا آغاز شده است ولی مدت ادامه دار بودن آن هنوز مشخص نیست.

عادی بودن اوضاع برای آمازون در بحران بسته بندی 2021!

نکته ای که بسیار این کمبود را عجیب و جالب کرده، آن است که کمپانی آمازون همچنان برای ارسال مرسولات و محصولات که دارد دچار مشکل نشده و تا کنون ابراز ناراحتی و نگرانی در مورد بحران کارتن و جعبه های مقوایی نکرده است. این موضوع نظر بسیاری از مخاطبان مخصوصا تولیدکنندگان سایر کسب و کارهای اینترنتی دیگر را به خود جلب کرده است، با وجود اینکه همه کسب کارهای مختلف اروپا دچار چنین کمبودی شده اند، چگونه آمازون همچنان سود خوبی از فروش محصولاتش به جیب میزند؟ آیا دست هایی پشت پرده این کمپانی را حمایت میکنند؟

اینان گفته هایی هستند که در خبرگزاری های متعدد منتشر شده است. واقعا چه رازی وجود دارد که آمازون با توجه به شرایط فعلی مژده جمعه سیاه Black Friday به مشتریان خویش میدهد؟

جواب این سوالات اندکی دشوار است. از آنجایی شرکت و کمپانی های بزرگ دارای شرکای بسیاری هستند، کسی از رموز سرویس دهی و تامینات آنان سر در نمی آورد اما چیزی که قابل رویت میباشد آن است که این شرکت با توجه به سیاست گزاری هایی که دارد و همچنین با تعدد شعبات در سراسر دنیا به راحتی میتواند بسته بندی های خود را از کارتن و جعبه سازی های دیگر کشورها که دچار بحران نیستند به صورت برون سپاری تهیه کند و این موضوع باعث شده است که آمازون در نحوه فراهم کردن بسته بندی برای ارسال محصولاتش دچار مشکل نگردد.

راز موفقیت آمازون چیست؟

آمازون یک کمپانی بسیار بزرگ فروش محصولات اینترنتی میباشد که مشتریان زیادی از سراسر دنیا دارد. این شرکت با ویژگی هایی که دارد انواع و اقسام کالاهایی که ممکن است در بازار وجود نداشته باشند را درون انبارهای خود دارد و همچنین با قیمت مناسب و ارسال مطمئن نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

این کمپانی با وجود بروز کمبود بسته بندی برای محصولاتش از کشور ترکیه و چین که تولیدات بین المللی دارند استفاده میکند. در کشورمان نیز کارتن سازی هایی وجود دارند که با صادرکنندگان محصولاتی مثل میوه و صیفی جات، زعفران، لوازم خانگی، خشکبار به کشور های روسیه، عراق، اسپانیا، گرجستان و غیره همکاری دارند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

نکته حائز اهمیتی که باعث شده است ارسال مطمئن صورت بگیرد، استفاده از بسته بندی هایست که مناسب هر نوع کالایی بوده و امنیت کالا را حین ارسال و جابجایی بالا میبرد . این بسته بندی ها چیزی نیستند جز پک های مقوایی و کارتنی!

3

جعبه های کارتنی و مقوایی از انواع بسته بندی هایی هستند که با وجود ویژگی و قابلیت هایی که دارند بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده میکنند. این ویژگی ها شامل وزن سبک، ایزو   TC122، سازگاری با محیط زیست، قابلیت چاپ بالا و دیگر عوامل میباشند که در ادامه به توضیحات بیشتری خواهیم داد.

چاپ

قابلیت چاپ بالا از ویژگی هایی است که در هر نوع بسته بندی یافت نمیشود. بسته بندی های کارتنی و مقوایی با توجه به آنکه ماده اصلی تشکیل دهندشان از کاغذ است، نفوذ پذیری بالایی نسبت به رنگ دارند و همین امر باعث شده  که بتوان انواع طرح ها با تنوع رنگی روی آنها درج کرد.

سازگاری با محیط زیست

بسته بندی های سبز که همان پک های کارتنی و مقوایی هستند، برخلاف پلاستیک بازیافت پذیری بالایی دارند یعنی پس از مصرف اگر در طبیعت رها شوند بعد از سالها دوباره به طبیعت باز میگردند بدون آنکه موجب آسیب شوند. به همین دلیل است بیشتر جوامع با ورود بسته بندی های پلاستیکی به کشورشان مخالفند و تمایل دارند که محصولات با بسته بندی های سبز وارد کشور گردد.

ایزو TC122

داشتن یک ایزو بین المللی برای هر صنفی قابل اجرا نیست. اما صنعت بسته بندی برای نگاه کاربران و رعایت حقوق مشتریان یک ایزو جهانی تعیین کرده است که با رعایت آن تاثیرات خوبی در فروش و جذب مشتریان دارد.

با توجه به مشکلاتی که اروپا را درگیر خود کرده است، ممکن است برای همیشه تولید بسته بندی های پلاستیکی متوقف گردد و با رشد چشمگیر پک های کارتنی و جعبه های مقوایی مواجه شویم، البته این فقط در حد یک ادعاست!

با این وجود رقابت در حوزه کسب و کار بسیار دشوار شده چرا که کمپانی های بزرگی مثل آمازون و علی بابا با وجود روابط گسترده ای که دارند به راحتی بسته بندی کالاهایشان را تامین میکنند، در حالیکه بحران بسته بندی، بر روی برخی کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های تازه کار تاثیرات مخربی میگذارد.

خلاصه مطلب اینکه با وجود بحران بسته بندی در اروپا و تاثیرات نه چندان دور آن بر روی سایر کشورها، شاهد رونق صنعت بزرگ بسته بندی مخصوصا کارخانجات کاغذسازی، ورق سازی و چاپ و بسته بندی خواهیم بود.

کدخبر: 738074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟