کرونا مشکلات زیادی را برای کتابفروشان ایجاد کرد

مدیر یک کتابفروشی‌ با اشاره به شرایط سخت کتابفروشان در ایام همه‌گیری کرونا می‌گوید: طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها می‌تواند به کتابفروشان کمک کند.

به گزارش رکنا، کاوه کیائیان، مدیر کتابفروشی «چشمه» درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با بیان این‌که نظر مثبتی نسبت به برگزاری این طرح‌ها دارد، گفت: اصولا پس از اجرای این طرح‌ها رکود نسبی در کتابفروشی‌ها ایجاد می‌شود که امری عادی است. منتها از این‌رو که با برگزاری طرح‌ها از کتابفروشی‌ها حمایت می‌شود ایده خوبی است.

او در ادامه بیان کرد: در یک سال و نیمی که گذشت و با همه‌گیری بیماری کرونا مشاغل مختلف همچون کتابفروشان شرایط سختی را پشت سر گذاشته و با مشکلاتی مواجه شدند. از طرفی هم در این مدت بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی فروش کتاب جان گرفت و همه این موارد به کتابفروشان لطمه وارد کرد.

این فعال حوزه کتاب افزود: این طرح‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد. از طرف دیگر این طرح‌ها همچون بن کتاب شامل طیف خاصی مثل دانشجویان ، استادان و ... نمی‌شود و همه مردم را در برمی‌گیرد و مخاطبان از آن استقبال می‌کنند.

تخفیف‌ کتاب با شماره کارت ملی

کاوه کیائیان در پایان گفت: در ایامی که بن به مردم تعلق می‌گرفت عموم مردم از آن بی‌بهره بودند ولی اکنون هر فرد حقیقی با شماره کارت ملی خود می‌تواند از تخفیف‌هایی که در ایام طرح‌های فصلی فروش کتاب ارائه می‌شود، بهره ببرد.

در «بهارانه کتاب ١٤٠٠» که در حال برگزاری است سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند تا ٢٣ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠درصدی خریداری کنند.

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ١٤٠٠» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟