قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد

به گزارش رکنا، علی اصغر ملکی، از آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بره ماده با نرخ ۱۱۰ هزار تومان و گوسفند شیشک با نرخ ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می شود.

او در واکنش به گلایه مندی مردم از نرخ بالای ۱۵۰ هزار تومان گوشت در بازار افزود: این نرخ ران گوسفند است که مشتری تقاضا می کند که به سبب آنکه خواهان قلوه گاه نیست، قیمت آن بالاست.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو گوسفند ماده زنده را ۴۵ هزار تومان و گوسفند نر را ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: دامداران و دلالان به بهانه های مختلف دنبال روزنه ای برای صادرات هستند تا بتوانند دامشان را با نرخ های بالاتری عرضه کنند، در حالی که بنابر مصوبه اخیر، قرار است پشتیبانی امور دام مقداری دام عشایر و روستاییان را خریداری و صادر کند.

او با بیان اینکه مجوز صادرات دام برای عموم آزاد نشده است، گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا و مصرف در فصل سرما، هم اکنون زمان مناسبی برای صادرات دام نیست و صادرات تنها در ماه های اردیبهشت و خرداد باید صورت گیرد؛ چرا که با آغاز صادرات دام روستاییان و عشایر، بازار ملتهب می شود.

این مقام مسئول قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تقاضا طبق روال معمول است و تنها در ابتدای ماه کمی افزایش می یابد؛ چرا که خریداران مسائلی همچون گرانی را مطرح می کنند، در حالی که بنابر اعتقاد ما گوشت با وجود هزینه های بالای تولید نسبت به میوه گران نیست و تنها مردم قدرت خرید ندارند.

او درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: هم اکنون قاچاق دام با اقدامات مرزبانی به میزان سال های قبل نیست و در مقادیری محدود در حال انجام است.

ملکی با اشاره به کاهش حجم واردات گفت: امسال مقادیری گوشت برزیلی وارد کشور شد، اما بالا رفتن نرخ ارز قیمت این محصول را بالا برد از این رو بهتر است با مدیریت داشته‌های خود از آن‌ها استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تامین دام کشور نداریم، بیان کرد: علی رغم شرایط خشکسالی و کاهش تولید علوفه مرتع و گرانی نهاده های دامی، اما دام‌ مورد نیاز کشور تا پایان سال تامین است، چنانچه مسائلی در ارتباط با صادرات انجام شود، بدون تردید با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد.

او در پایان با اشاره به اینکه پاییز فصل صادرات دام‌ نیست، تصریح کرد: صادرات دام در ماه های اردیبهشت و خرداد که با انباشت دام روبه رو هستیم، باید صورت گیرد. هر چند که منافع دامدار در صادرات است.

کدخبر: 732640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟