نارنگی به بازار آمد + قیمت

به گزارش رکنا، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در خصوص وضعیت بازار میوه و تره بار اظهار کرد: کمبودی در عرضه سبزی نداریم هم اکنون قیمت هر کیلو سبزی خوردن و سبزی قورمه ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که با این وجود قیمت های اعلامی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان از سوی مردم واقعیت ندارد.

وی قیمت کنونی هر کیلو تره در میدان مرکزی را ۵ هزار تومان، پیازچه ۱۰ هزار تومان، ترخون ۵ هزار تومان، شاهی ۳ هزار تومان، ریحون ۳ هزار تومان و تربچه را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این محصولات با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه ها باید عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر را قبول نداریم.

پیازچه     

۱۰ هزار تومان

ترخون     

۵ هزار تومان

تره     

۵ هزار تومان

شاهی      

۳ هزار تومان

ریحون     

۳ هزار تومان

تربچه     

۱۵ هزار تومان

سبزی خورن و قورمه     

۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

دارایی نژاد با اشاره به اینکه عرضه انبه روبه پایان است، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو انبه بسته به نوع و کیفیت ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۵ هزار تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان و آلو سانترال ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

محصول     قیمت هر کیلو گرم

انبه     ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان

انجیر زرد     ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان

انجیر سیاه     ۵ هزار تا ۱۵ هزار تومان

انگور بی دانه قرمز     ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان

انگور عسگری     ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان

انگور کندری     ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان

آلو سانترال     ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو خربزه مشهدی با نرخ ۷ هزار تا ۹ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، سیب گلاب ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، شلیل ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شمس ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و طالبی ۵ هزار تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه  و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید بدست مصرف کننده برسد.

محصول     قیمت هر کیلوگرم

خربزه مشهدی     ۷ هزار تا ۹ هزار تومان

خیار اصفهان      ۴ هزار تا ۷ هزار تومان

خیار بوته ای     ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان

خیارگلخانه     ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان

سیب ۲ رنگ     ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان

سیب گلاب     ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان

شلیل     ۱۵هزار تا ۲۰ هزار تومان

شلیل سیبی     ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان

شلیل شمس     ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان

گلابی بیروتی     ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان

هلو انجیری     ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان

طالبی     ۵ هزار تا ۷ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای ۳ هزار تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ هزار تا ۱۱ هزار تومان، بامیه ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، پیاز ۴ هزار تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ هزار تا ۷ هزار تومان و فلفل دلمه گلخانه ای ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان است.

محصول     قیمت هر کیلوگرم

بادمجان دلمه ای     ۳ هزار تا ۵ هزار تومان

بادمحان قلمی     ۴ هزار تا ۶ هزار تومان

بادمجان گخانه     ۸ هزار تا ۱۱ هزار تومان

بامیه     ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان

پیاز     ۴ هزار تا ۵ هزار تومان

سیب زمینی     ۳ هزار تا ۵ هزار تومان

سیرخشک     ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان

فلفل تند ریز     ۶ هزار تا ۷ هزار تومان

فلفل دلمه ای گلخانه     ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان

وی قیمت هر کیلو فلفل شیرین شمال را ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، کدوحلوایی ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان و لیموترش میناب را ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو هویج را ۱۱ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با افزایش عرضه ۲ تا ۳ برابری محصول و ممنوعیت صادرات شاهد کاهش مجدد قیمت هویج در بازار خواهیم بود.

محصول     قیمت هر کیلو گرم

فلفل شیرین شمال     ۱۰هزار تا ۱۵ هزار تومان

کدو حلوایی     ۳ هزار تا ۷ هزار تومان

کاهو پیچ سالادی     ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان

کاهو رسمی     ۵ هزار تا ۸ هزار تومان

لیموترش سنگی      ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان

لیموترش میناب     ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان

هویج     ۱۱ هزار تا ۱۵ هزار تومان

به گفته وی، مغازه داران سطح شهر بر مبنای فاکتور رسمی حداکثر ۳۰ درصد بر فرنگی جات و ۳۵ درصد سبزی باید لحاظ کند و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو نارنگی در میدان مرکزی را  ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان و لیموشیرین  را ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه نارنگی تخم ژاپنی تازه بدست آمده و هنوز سبز است، از این رو به صادرکنندگان پیشنهاد می دهیم به دلیل آنکه قند نارنگی نرسیده، از صادرات اجتناب کنند چرا که محصولات ایران با بهترین کیفیت باید معرفی شود و تنها به دلیل تقاضا از سوی تجار بازار عراق و پاکستان نباید اجازه رنگ آوری محصول داده شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به ترش بودن نارنگی، از این رو توصیه می شود که به بهانه نوبرانه بودن از چیدن کال محصول اجتناب شود و اجازه دهند رنگ آوری طبیعی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 717290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟