قیمت بنزین گران می شود ؟

قیمت بنزین آبان سال 98 تغییر کرد. بامداد جمعه 24 آبان سال 98، بنزین سهمیه‌ بندی شد و قیمت بنزین به صورت سهمیه‌ای (60 لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر 1500تومان و قیمت بنزین به صورت آزاد 3000 تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح و تعیین قیمت بنزین در طول یک سال، 31 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس به تازگی درخصوص قیمت بنزین گفته است که باید قیمت ها واقعی شود. واقعی شدن قیمت بنزین به چه معنایی است؟

به گزارش اقتصادی رکنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته است که قیمت حامل‌های انرژی باید واقعی شود و مجلس در حال بررسی برخی طرح‌ها در این زمینه است.

فریدون عباسی گفت: اگر قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود متعاقب آن مصرف انرژی کنترل می‌شود و باید به آن‌هایی که نیازمند واقعی هستند پرداخت‌هایی صورت گیرد.

این نماینده مجلس، با اشاره به تعیین تکلیف یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین که رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیاناتشان در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به آن اشاره کردند، افزود: ما باید با یک اهتمام و با احتیاط و با علم و رعایت حقوق مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، قیمت‌های حامل‌های انرژی را واقعی کنیم.

قیمت واقعی می‌شود

وی افزود: البته مبنای این اقدام گران کردن حامل‌های انرژی نیست چرا که متأسفانه برخی رسانه‌های جنجال‌آفرین همواره این موضوع را به این سمت سوق می‌دهند که افزایش حامل‌های انرژی می‌تواند معیشت مردم را آسیب بزند لذا ما هم معتقدیم که قیمت حامل‌های انرژی نباید گران شود، اما باید واقعی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود متعاقب آن مصرف انرژی کنترل می‌شود و باید به آن‌هایی که نیازمند واقعی هستند پرداخت‌هایی صورت گیرد.

بررسی طرح در مجلس

این نماینده مجلس با اشاره به طرحی در این زمینه به عنوان طرح وان تأکید کرد: این طرح هم پیشنهاد خوبی است و یک مدتی بر روی آن کار شده است که ا‌ن‌شاءالله امیدواریم اختلالات آن در اجرا به درستی برطرف شود لذا ضرورت دارد که مجلس و دولت هم در رابطه با اجرای این طرح با هم همکاری داشته باشند. این طرح به افراد کمک می‌کند تا یارانه‌ای که دولت در اختیارشان می‌گذارد به هر نحو که می‌خواهند استفاده کند و مابقی هزینه‌ها را واقعی بپردازد.

عباسی افزود: قطعا این قبیل طرح‌ها می‌تواند مشکلات یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین را برطرف کند لذا وقتی شما بیایید و قیمت حامل‌های انرژی را به روز تعیین کنید دیگر افراد بر مبنای پولی که دارند مصرف می‌کنند و آن فردی که مصرف‌کننده بالاتری است قاعدتاً برای آن رفاهی که بهره‌مند می‌شود، باید پول بیشتری پرداخت کند.

وی تأکید کرد: باید یارانه‌ای که به ثروتمندان داده می‌شود بیاید و روی کارت افراد و عزیزانی که تحت پوشش کمیته امداد و افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند، بنشیند.این نماینده مجلس گفت: با این حال ما در حال بررسی بر روی طرح‌هایی از این قبیل هستیم ان‌شاءلله دولت جدید هم همکاری بیشتری در این راستا با ما داشته باشد.

منبع: میزان

کدخبر: 716386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟