زمان واریز یارانه معیشتی شهریور ماه مشخص شد

یارانه معیشتی شهریور ماه مانند ماه های قبل واریز می شود. یارانه معیشتی شهریور ماه سال 1400چهارشنبه 10شهریور ماه ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز می ‌شود. مبلغ یارانه معیشتی این ماه نیز مانند ماه های قبل بدون تغییر واریز می شود. قابل ذکر است که قسط وام کرونا از یارانه معیشتی کسر خواهد شد. شرح جزئیات یارانه معیشتی شهریور ماه به شرح زیر است.

به گزارش اقتصادی رکنا، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند از این ماه کسر خواهد شد.

وعده افزایش یارانه‌ها جدی است؟

در زمان مبارزات انتخاباتی ابراهیم رئیسی شش وعده معیشتی برای خانوارها داده بود که دو وعده آن مربوط به پرداخت کارت اعتباری معیشتی ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی بود.

ابراهیم رئیسی وعده داده بود  در صورتی که رئیس جمهور شود، به خانوارهای دهک اول، دوم و سوم کارت اعتباری معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی بدهد و به خانوارهای دهک چهارم و پنجم کارت معیشت ۱۰۰ هزار تومانی.

اما او همان زمان هم گفته بود که این وعده به مخض روی کار آمدن دولت او محقق نمی‌شود و احتمالا مشمولان از آذرماه باید منتظر اجرای این طرح و دریافت یارانه جدید باشند. پس بر این اساس باید گفت مبلغ یارانه شهریور ماه تغییری نخواهد کرد و به روال قبل است.

اما ترکیب تیم اقتصادی کابینه رئیسی هم به گونه‌ای است که احتمال می‌رود مساله افزایش یارانه‌ها در این دولت کلید بخورد.

حجت‌الله عبدالملکی که به عنوان وزیر کار دولت رئیسی معرفی شده است، طرفدار افزایش یارانه‌هاست. او در سال ۹۶ مساله افزایش یارانه نقدی را مطرح کرده و گفته بود « قابلیت سه برابر شدن یارانه‌ها برای سه دهک اول وجود دارد.»

حالا چنانچه او بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد احتمالا یکی از برنامه‌های او افزایش یارانه نقدی است. البته اگر بودجه دولت اجازه بدهد.

مسعود میرکاظمی هم گزینه دیگری است که طرفدار افزایش یارانه‌هاست. میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت رئیسی است. فردی که تخصیص اعتبار یارانه و تعیین بودجه در سازمان تحت نظر او انجام می‌شود. او هم از همان زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، این اقدام را کار بزرگی خوانده بود.

مجموع این عوامل نشان می‌دهد که احتمال افزایش یارانه نقدی در دولت رئیسی وجود دارد اما نه از ماه آینده. بر این اساس یارانه‌بگیران احتمالا در چند ماه باقیمانده باید منتظر دریافت یارانه‌ای معادل ماه‌های قبل باشند. اما پس از آن ممکن است مبلغ یارانه‌ها افزایش پیدا کند.

کدخبر: 714890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟