شاسی بلند آلمانی پرآوازه در بازار ایران هم‌ قیمت با شاسی‌ های چینی صفر کیلومتر

به گزارش رکنا، روزنامه هفت صبح در گزارشی به مقایسه قیمت، ویژگی ها و مزیت های بی.ام. و X3 و سه مدل شاسی بلند چینی بازار پرداخته و نوشته است؛ با آمدن ب.ام.و X4 توجه بازار به آن جلب شد و اگر با مقیاس نسبت آگهی هم بخواهیم حساب کنیم ناچاریم رئیس گروه شاسی بلندهای ب.ام.و را X4  بدانیم. اما بر خلاف ب.ام.و X4 تازه به دوران رسیده، X1  ریزه میزه ، X5  کم پیدا و X6  که قیمت رویایی دارد، این بی.ام. و X3 بوده که همیشه به عنوان نماینده باواریایی ها در کلاس شاسی بلندها در ایران شناخته شده است.

این روزها آخرین سری از بی.ام. و X3 نسل سوم فیس لیفت در بازار با کارکرد نزدیک به صفر بین 3 میلیارد تا 3 میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده است.اما شاید بد نباشد که به سراغ اولین نسل از آن برویم که در دهه 80 شمسی به بازار خودروی ایران وارد شد و هیجان زیادی ایجاد کرد.

جزئیات قیمت شاسی بلند آلمانی

در حال حاضر اگر بخواهید ب.ام.و X3 نسل اول بخرید قیمتی که باید بپردازید از این قرار است:

مدل 2005 با 159 هزار کیلومتر کارکرد  650 میلیون

مدل 2007 با140 هزار کیلومتر کارکرد  700 میلیون

مدل 2008 با 155 هزار کیلومتر کارکرد  780 میلیون

و مدل 2009 با 170 هزار کیلومتر کارکرد 840 میلیون

در برابر کمترین قیمتی که باید برای نسل اول این شاسی بلند آلمانی در بازار

بپردازید چهار کراس اوور (نیم شاسی ) چینی قد علم می کنند: جک  S5 ، چری تیگو 5، هایما S7 و هاوال H2.

ب.ام.و X3  در برابر جک S5

جک S5 یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای چینی در سال‌های اخیر بوده اما همین قدمت در این مقایسه بلای جانش شده! حتی اگر جک S5 نیوفیس را که تازه به بازار آمده  با قیمت بالاتری بخرید باز هم طراحی آن بعد از گذشت سالها تکراری شده و به خصوص نمای جلویش ما را یاد عهد دقیانوس می اندازد!

از نظر فنی 174 اسب بخار بد نیست اما توربوشارژر جک هم تا به حال کم ایراد نداشته و مشکلات متعددی هم از گیربکس آن و عملکرد کندش

گزارش شده است. نکته جالب آنکه جک هم مثل X3 پیشرانه‌ای حساس دارد و برای عملکرد خوب آن باید حتما بنزین سوپر و مکمل بزنید. پس تفاوت چندانی از نظر هزینه در این بخش ندارند.

ب.ام.و X3 در برابر چری تیگو 5

چری تیگو 5 خودرویی است که تنها به کسانی که خواهان کراس اووری با بازار خوب و فضای کابین جادار هستند، توصیه می شود. واقعا این خودرو با 218 اسب بخار نیرو از نظر قدرت چه حرفی در در برابر X3  با 218 اسب بخار در تیپ 25 آی و  272 اسب بخار نیرو در تیپ 30 آی می تواند داشته باشد؟ با این حال آپشن های این خودرو در تیپ IE بیشتر از تیپ های قبلی است و دیگر تیگو 5 خودرویی نیست که به پراید چینی معروف باشد.

کدخبر: 713204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟