پیش بینی بورس فردا27 تیر 1400

بورس اوراق بهادار یک بازار متشکل سرمایه‌ ای است که در آن سهام شرکت‌ های خصوصی و دولتی طبق قانون خاصی خرید و فروش می‌شود، درواقع بورس از سویی محلی برای جمع‌ آوری پس‌انداز و نقدینگی بخش خصوصی به‌ منظور انجام پروژه‌ های سرمایه‌ گذاری بلند مدت است. بورس مرجعی است برای مردم که وجوه مازاد خود را برای سرمایه‌ گذاری در شرکت‌ ها به‌کار بیندازندواز  سود  بورس آن برخوردار شوند. در ادامه به پیش بینی بورس فردا پرداخته ایم.

به گزارش رکنا،  شاخص بورس کمتر از نیم درصد بازدهی داشت و شاخص کل هم وزن نیز 0.2 درصد رشد کرد. شاخص بورس در معاملات روز شنبه در ابتدا رشد 12 هزار واحدی را هم تجربه کرد اما شدت رشد تا 5 هزار واحد کاسته شد. بورس بازان روز شنبه رفتار محتاطی را تجربه کردند. با این وصف همین رفتار را ممکن است برای روز یکشنبه نیز تکرار کنند.

شاخص در معاملات روز شنبه مرز روانی 1.310 میلیون واحد را سپری کرد اما با تردیدهای حاضر در بازار، از مرز مقاومت فاصله گرفت و دوباره به همان محدوده 1.307 میلیون بازگشت. به نظر میرسد بازار روز یکشنبه هم در همان محدوده 1.3 میلیون واحد تا 1.310 میلیون واحد در رفت و برگشت باشد.

آنچه بازار را نسبت به ماه قبل متفاوت کرده است

آنچه بازار را نسبت به ماه قبل متفاوت کرده است؛ بالا باقی ماندن ارزش معاملات خُرد در کنار ورودی پول حقیقی ها و متناسب با آن، مثبت باقی ماندن انتقال مالکیت حقوقی ها به حقیقی هاست که با تقویت سمت تقاضا، شاخص را نیز رشد داده است. با شرایط کنونی، ناظران روند معاملات روز یکشنبه را به مثابه روز شنبه در تردید و ابهام خریداران میبینند و از این حیث، شاخص در همان محدوده قرار میگیرد.

تازه ترین نظرسنجی «اقتصادنیوز» هم نشان میدهد بورس بازان نسبت به بازار روز یکشنبه اتفاق نظر ندارند؛ برخی روند شاخص را صعودی ارزیابی میکنند و دلیل آن را تداوم سیگنال های مثبت میدانند. برخی روند شاخص را نزولی برآورد میکنند و دلیل آن را تردیدهای حاضر در بازار میدانند. البته عده ای هم هستند که راه میانی را برگزیده اند و متعادل بودن روند دادوستدها را پیش بینی می کنند.

نگاه کارشناس / پایان زمان احتمالی ابهامات در بورس

    امیرحسین واعظ ، کارشناس بازار سرمایه

امیدوارکننده است که روند آرام و صعودی بورس ادامه پیدا کرد. شاخص‌کل بورس در ابتدای معاملات امروز تا مرز یک میلیون و 317 هزار واحد بالا آمد اما در ادامه افت مختصری داشت و دوباره به مرز مقاومتی خود بازگشت. ارزش معاملات خرد هر روز در حال افزایش و رکوردهای جدیدی در سال جاری بر جای گذاشته است.

پایان معاملات این هفته، آخرین روز کاری در تیر است و در نتیجه این هفته پرونده بسیاری از مجامع سالیانه بسته می‌شود. در نتیجه خرید و فروش‌های این هفته را می‌توان متعلق به افرادی دانست که تمایل به حضور یا عدم حضور در مجمع سالیانه یک شرکت را دارند.

از هفته آینده وارد مردادماه می‌شویم و فصل جدیدی برای بورس آغاز خواهد شد. از یک سو نتیجه برگزاری بسیاری از مجامع مشخص شده و نمادها کم‌کم به جریان معاملات باز می گردند.

از سوی دیگر دولت جدید کار خود را آغاز کرده و ابهامات درباره سازوکار دولت سیزدهم در برابر تعاملات سیاسی و اقتصادی برطرف و ترکیب کابینه نیز مشخص خواهد شد. در نهایت در نیمه دوم مردادماه به سالگرد ریزش سنگین بورس خواهیم رسید. به نظر می‌رسد از هفته آتی، ابهامات سرمایه‌گذاران کاهش خواهد یافت و بازار روند مشخص‌تری را دنبال خواهد کرد.

کدخبر: 705806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟