پیش بینی قیمت دلار برای فردا 26 تیر ماه

قیمت دلار روز چهارشنبه به 24 هزار و 700 تومان هم رسید. به گفته فعالان بازار ارز این تغییر مسیر قیمت دلار تحت تاثیر احتمال به تاخیر افتادن دور هفتم مذاکرات تا روی کار آمدن دولت جدید بوده و درصورتی که قیمت دلار تا مرز مقاومتی 24 هزار و 800 برسد مجددا بازار در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادی رکنا، درحالی‌که بازار ارز هفته گذاشته تا روز چهارشنبه در مدار نزولی قرار گرفته بود و قیمت دلار به ۲۴۴۰۰تومان کاهش یافته بود، اما تا پایان معاملات چهارشنبه با اندکی افزایش رو‌به‌رو‌ شد و نهایتا با ادامه این روند تا روز جمعه در معاملات پشت‌خطی به ۲۴۷۰۰تومان هم رسید.

درحالی‌که انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع برخی تحریم‌ های تجاری ایران و رایزنی برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران باعث شده بود قیمت دلار از ۲۵۴۰۰تومان به ۲۴۴۰۰تومان طی یک هفته کاهش یابد اما از روز پنجشنبه اخبار دیگری مسیر بازار ارز را دوباره تغییر داد و باعث شد دلار با اندکی افزایش همراه شود.

 در این راستا رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرده که مذاکرات هسته‌ای قبل از اواسط ماه اوت (حداقل ۴۰روز دیگر) از سر گرفته نمی شود؛ همچنین رییس کمیته امور خارجه سنای آمریکا گفته که توافق با ایران به زودی رخ نخواهد داد و از طرفی واشنگتن هم اظهار کرده که بعد از انتقال ریاست جمهوری آماده بازگشت به مذاکرات است.

در همین رابطه یک روزنامه لبنانی درباره سرنوشت احیای برجام ادعا کرده که مذاکرات وین، در انتظار آغاز به کار دولت رییسی است؛ انتشار چنین اخباری باعث شد مجددا انتظار معامله‌گران به توافق و رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک کم شود و به همین دلیل هم دلار در مسیر صعودی قرار گرفته است.

به گفته معامله‌گران فنی بازار ارز، چنانچه سطح انتظارات به حدی بالا برود که قیمت دلار تا پایان معاملات پشت‌خطی امروز مجددا از مرز مقاومتی ۲۴۸۰۰تومان عبور کند، فردا معاملات بازار ارز صعودی خواهد بود و درصورتی که نااطمینانی معامله‌گران مانع از افزایش خرید‌ها شود دلار فعلا بین ۲۴۵۰۰ تا ۲۴۸۰۰تومان نوسان خواهد داشت.

کدخبر: 705443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟