بالکن ها هم وارد چرخه تولید انرژی خورشیدی شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، انرژی خورشیدی روز به روزی حضور خود در عرصه صنعت و تجارت و زیست انسانی گسترش می دهد. ایران همچنان نتوانسته است در جایگاه موثری در بهره وری از پتانسیل گسترده ای که کشور در خصوص انرژی خورشیدی دارد قرار بگیرد.

عبدالله باباخانی کارشناس انرژی می گوید: تاکنون حدود 400000 سیستم خورشیدی پلاگین در آلمان نصب شده است که بیشتر آنها در بالکن مردم نصب شده است.داده های جدید نشان می دهد که حداقل 50000 دستگاه PV تنها در سه ماهه اول سال 2024 اضافه شده است. یک محاسبه تقریبی میگوید که آلمان حدود 200 مگاوات خورشیدی بالکن نصب شده دارد. در مقایسه با 16 گیگاوات ظرفیت بخش پشت بام که تا کنون نصب شده است.

از دیدگاه مشتری، تفاوت اصلی این است که PV بالکن نصب بسیار آسان تر است. شما می توانید کیت را به صورت آنلاین خریداری کنید و برای تنظیم آن نیازی به برقکار ندارید. بر خلاف نصب روی پشت بام، که در آن نصاب های تایید شده برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی و آسیب به سازه توصیه می شود.

به طور خلاصه: پانل ها روی یک ساختار نصب قرار می گیرند و از طریق کابل ها به یک اینورتر متصل می شوند که برق را از DC به AC تبدیل می کند، که از طریق یک دوشاخه معمولی به سوکت شما می رود.

بالکن های خورشیدی برای چه کسانی مناسب است؟

دلیل اصلی موفقیت سیستم‌های خورشیدی بالکن این است که به افرادی که قبلاً قادر به استفاده از انرژی خورشیدی نبودند، فرصت استفاده از خورشیدی را می‌دهد. اکثر مردم خانه ندارند یا به دلیل حفاظت از میراث فرهنگی، سایه یا سایر شرایط ساختمانی سقف، نمی توانند خورشیدی روی پشت بام نصب کنند. برای آنها، خورشیدی بالکن جذاب است زیرا می توانند از انرژی خورشیدی برای تولید برق و کاهش قبض خود استفاده کنند.

با حداکثر 500 یورو در برلین میتوانید این فناوری را نصب کنید.  پس از حدود سه سال هزینه خود را پرداخت می‌کند. با طول عمر حدود 20 سال، "این یک سرمایه گذاری بسیار ساده برای شهروندان است."

 نکته: همانگونه که در این چند سال در یادداشتهایم اشاره کرده ام، خیلی زود، خطوط قطار، بزرگراه‌ها، پارکینگ‌ها، سقف خودروها، گورستان‌ها، پنچره ها و نمای ساختمان‌ها... فهرست سازه‌هایی  خواهند بود که کاربرد انرژی خورشیدی پیدا می‌کنند.

کدخبر: 990785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟