پرداخت ۳۲ هزار وام ضروری تسهیلات برای بازنشستگان/تسهیلات؛ از وام تا تخفیف

ایرنا نوشت: صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از وجود یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر از جامعه بازنشستگان و حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق را دارد که یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر از آنان بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر به عنوان ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر آنان را بازنشستگان متوفی تشکیل می‌دهند.

اکنون شاغلان کسورپرداز ۱۴ وزارتخانه مانند آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، ‌امور اقتصادی و دارایی، ‌کشور، جهادکشاوری، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و نهادهایی همچون قوه قضاییه، نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌ها از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق دریافت کرده و تحت پوشش هستند.

یکی از خدماتی که صندوق بازنسشتگی ارائه می‌دهد، تسهیلات ملی است که شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنان (حمپاد) است.

وام ازدواج

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان این صندوق با هماهنگی انجام شده با بانک صادرات ایران صندوق بازنشستگی کشوری از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی (۱۴۰۰/۵/۲۰) از بازنشستگان و موظفین همسر که فرزندانشان بعداز تاریخ یادشده (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج کرده‌اند، ثبت نام کرده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir در صورتی که بازه زمانی تاریخ عقد از (۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد) باشد، نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام کنند.

۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخت شد

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تعداد ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با همکاری بانک صادرات ایران پرداخت شد.

تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری به تعداد ۲هزار فقره و به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شد.

تسهیلات برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۲ هزار وام ضروری/تخفیف ۴۰ درصدی کفش ملی

واریزی نوبت ششم وام ضروری برای ۳۲ هزار بازنشسته

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط خبر داد و گفت: «این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه است» و به صورت ماهانه برای بازنشستگان واجد شرایط در قالب نوبت بندی واریز می شود.

به گفته جعفر امیرآبادی زاده، وام ضروری بازنشستگان کشوری یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان، به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه، با کارمز ۴درصد به صورت اولویت بندی به حساب واجدین شرایط واریز می شود.

تسهیلات برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۲ هزار وام ضروری/تخفیف ۴۰ درصدی کفش ملی

پرداخت وام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنها (حمپاد)

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت از بازنشستگان در حال تحصیل و فرزندان آنان، طرحی حمایتی موسوم به حمپاد را به اجرا گذاشته است. برپایه این طرح، آن دسته از بازنشستگان و فرزندان آنان که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل باشند، می‌توانند در زمان تنظیم پایان‌نامه از تسهیلات وام به میزان ۶۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد) و ۸۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری) برخوردار شوند. متقاضیان از ابتدای خردادماه ۱۴۰۱ بدون محدودیت زمانی، نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود می توانند اقدام کنند.

وام حمپاد نیز برای ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط پرداخت شد. این تسهیلات برای مقطع کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و برای مقطع دکتری ۸ میلیون تومان است.

تسهیلات برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۲ هزار وام ضروری/تخفیف ۴۰ درصدی کفش ملی

تخفیف ۴۰ درصدی کفش ملی برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در ادامه اجرای طرح صبا برای بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق، شرکت کفش ملی برای خریدهای نقدی این قشر تخفیف های ۴۰درصدی درنظر گرفته است.

اعمال تخفیف ۴۰ درصدی تنها برای خریدهای نقدی بازنشستگان تا سقف ۳ میلیون تومان است همچنین پس از آماده سازی زیرساخت های فنی لازم، شرکت کفش ملی آمادگی خواهد داشت تا در آینده نزدیک، امکان خرید اعتباری را نیز برای بازنشستگان کشوری فراهم کند.

در این گزارش تصریح شده است: بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری برای استفاده از این طرح که از ۲۰اسفندماه سال جاری آغاز می شود و به مدت یکسال نیز فعال خواهد بود، می توانند به فروشگاه های کفش ملی در سراسر کشور مراجعه و از تخفیف های ۴۰ درصدی در زمان خرید نقدی استفاده کنند.

در این گزارش اعلام شده است: اعمال تخفیف تعیین شده پس از استعلام هویتی از طریق کدملی ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری و دریافت کد پیامکی که برای شماره تلفن همراه شخص بازنشسته و وظیفه بگیر ارسال می شود، انجام خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه یا با شماره ۲۵۰۰ – ۰۲۱ (مرکز تماس صندوق بازنشستگی) تماس بگیرند.

تسهیلات برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۲ هزار وام ضروری/تخفیف ۴۰ درصدی کفش ملی

تخفیف ۶۰ درصدی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به بازنشستگان

اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای تغییر و توسعه طرح‌های رفاهی و معرفی طرح‌های نوین رفاهی این صندوق از ارائه تخفیف ۶۰ درصدی مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی این صندوق درنوروز ۱۴۰۳ و بهار قرآن به بازنشستگان کشوری در قالب «#طرح_صبا» خبر داد.

این تخفیف‌ها در هتل‌ها و مراکز اقامتی و سیاحتی شرکت ایرانگردی و جهانگردی سراسر کشور برای بازنشستگان کشوری اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش مراکز سیاحتی و هتل‌های شرکت ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور آماده‌اند تا تخفیف ۶۰ درصدی برای اقامت در هتل ها و تخفیف ۲۰ درصدی برای استفاده از رستوران هتل ها را به بازنشستگان کشوری ارائه دهند.

بر اساس اعلام اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان، با اعمال تخفیف مذکور، ۲۰ درصد از هزینه اقامت در هتل ها در هنگام اقامت از متقاضی دریافت می شود و ۲۰ درصد باقی مانده در ۶ قسط از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

بازنشستگان کشوری می‌توانند با استفاده از #طرح_صبا تا پایان سال ۱۴۰۳، تنها با پرداخت نقدی ۲۰ درصد از هزینه اقامت خود، همسر و دو نفر از اعضای خانواده (مجموعا چهار نفر) از این تخفیف بهره مند شوند.

بر این اساس، متقاضیان می‌توانند از تاریخ یکشنبه ۲۰ اسفندماه با مراجعه به پایگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://cspf.ir یا پایگاه الکترونیکی شرکت ایرانگردی و جهانگردی به نشانی https://ittic.com نسبت به رزرو سفر خود اقدام کنند.

در این گزارش تصریح شده است حدود ۵۰ مجموعه اقامتی و سیاحتی شرکت ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به ذینفعان کشوری هستند.

اقامت بازنشستگان کشوری در مجموعه آب درمانی محلات نیم بها شد

در ادامه طرح‌های صبا که با هدف توسعه و بهبود خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی شده است، مجموعه آب درمانی محلات خدمات اقامتی خود را با ۵۰ درصد تخفیف به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه می‌کند.

این مجموعه گردشگری و درمانی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ به مدت یکسال، خدمات مجموعه های اقامتی خود را با ۵۰ درصد و رستوران اصلی هتل را ۱۵ درصد تخفیف به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه خواهد کرد.

متقاضیان می توانند برای استفاده از مراکز اقامتی مجموعه آبدرمانی محلات به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی http://cspf.ir (طرح صبا) مراجعه یا به صورت تلفنی با شماره ۰۸۶۴۳۳۲۵۶۰۰ تا ۱۸ و ۰۹۱۸۳۶۵۷۸۳۲ با این مجموعه اقامتی تماس بگیرند.

صدور تخفیفی و اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری در راستای اجرای طرح صبا برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، به عنوان اقدامی دیگر، شرکت بیمه ملت خدمات صدور بیمه نامه‌های خود را به صورت تخفیفی و اقساطی مطابق شرایط سال جاری و گذشته را اجرا می‌کند.

بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که میزان حقوق خالص دریافتی آنها بیشتر از پنج میلیون ریال باشد، می توانند با مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه ملت در سراسر کشور یا با مراجعه به پایگاه الکترونیکی بیمه ملت با دریافت خدمات صدور بیمه نامه های شرکت بیمه ملت، از شرایط تخفیف یا تقسیط بهره مند شوند.

برای این منظور، جهت استعلام و اعتبارسنجی، بازنشسته و وظیفه بگیر پس از درخواست استفاده از شرایط تخفیف ویژه و صدور بیمه نامه باید ضمن ارائه کارت ملی، شماره ملی و شماره دفترکل خود را به کارمند صدور بیمه نامه نمایندگی شرکت بیمه اعلام کنند.

تخفیف های قابل انجام برای افراد متقاضی از سوی شرکت بیمه ملت، شامل ۲.۵درصد شخص ثالث خودرو، ۵۰درصد مازاد شخص ثالث، ۳۰درصد بیمه بدنه و ۳۰درصد نیز برای بیمه آتش سوزی منازل مسکونی خواهد بود.

ضمن اینکه بنا به میزان خالص دریافتی حقوق، سقف اعتبار تخصیصی مشمولین ۱۱ میلیون تومان است و بازپرداخت تسهیلات اعتبار تخصیصی در ۱۱ قسط مساوی از حقوق بازنشسته یاوظیفه بگیر کسر می شود.

فهرست نمایندگی های بیمه ملت در سراسر کشور در سایت این شرکت به نشانی www.melat.ir موجود است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز پاسخگویی شرکت بیمه ملت به شماره تلفن ۸۵۳۳۳ -۰۲۱ تماس بگیرند.

نرم افزار صبا (صندوق بازنشستگی الکترونیک) در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شده است. این نرم افزار در دو نسخه اندروید و iOS منتشر شده است. بازنشستگان می توانند با نصب این برنامه از خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری بهره‌مند شوند.

 

کدخبر: 982006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟