فرو کردن میلگرد در آسفالت و غصب جای پارک در تهران! / اهالی شمیران نو: ما امنیت روانی و جانی نداریم + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اهالی محله شمیران نو ، که با نبود مترو و اتوبوس دست و پنجه نرم می کنند؛ با مشکلی جدید مواجه شده اند؛ فرو کردن میلگرد در آسفالت به خاطر گرفتن جای پارک خودرو!

یکی از اهالی محله شمیران نو که در خیابان اشتری زندگی می کند، به خبرنگار رکنا می گوید: امروز صبح که از خانه بیرون آمدم تا با ماشینم که در کوچه پارک کرده بودم به سرکار بروم، دیدم برف پاک کن ها بالاست و آینه بغل های ماشین نیز باز شده اند. حوالی ظهر، همسرم با من تماس گرفت و گفت که در همان نقطه، آسفالت را سوراخ کرده اند و در آن میلگرد فرو کرده اند تا کسی آنجا پارک نکند.

او همچنین می افزاید: بعضی از ساکنین منطقه با طرح این موضوع که ما سالهاست در این منطقه ساکن هستیم، مانع از پارک کردن ماشین دیگر افراد در آن خیابان می شوند. این موضوع صرفا مخصوص این خیابان نیست و بیشتر اهالی شمیران نو با این موضوع مشکل دارند. حتی بارها همسایگان با هم سر جای پارک درگیر شده اند و آسیب های زیادی هم دیده اند.

تامین جای پارکینگ برای شهروندان در شهرها، به ویژه در شهرهای پرجمعیت مانند تهران، یکی از وظایف مهم و حیاتی شهرداری و اداره‌های مربوطه است. این امر به دلیل افزایش تعداد خودروها، کاهش فضاهای آزاد برای پارکینگ و افزایش ترافیک و آلودگی هوا، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شهروندان باید دسترسی به جای پارکینگ مناسب داشته باشند تا بتوانند خودروهای خود را به راحتی پارک کنند و از خدمات شهری بهره‌مند شوند. بنابراین، وظیفه شهرداری و ادارات مربوطه شامل ایجاد پارکینگ‌های عمومی، تعیین قوانین و مقررات مربوط به پارکینگ، نظارت بر استفاده صحیح از فضاهای پارکینگ، ایجاد سامانه‌های هوشمند برای مدیریت پارکینگ و افزایش توجه به حمل و نقل عمومی و دوچرخه‌سواری برای کاهش استفاده از خودروها می‌باشد.

به طور کلی، تامین جای پارکینگ مناسب برای شهروندان در تهران و سایر شهرها به منظور بهبود شرایط زندگی شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و افزایش کیفیت محیط زندگی، یک وظیفه اساسی و حیاتی برای مسئولین شهری است.

کدخبر: 981342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟