صف کالابرگ در جنوب تهران/مرتضوی: هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد

به گزارش رکنا،صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه - ۲۳ اسفندماه - در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تشکیل صف برای دریافت کالا برگ اظهار داشت: شما وکیل بنده بروید اگر جایی صف برای دریافت کالا برگ وجود داشت اعلام کنید، هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قانونگذار مشخص کرده است که ملاک سبد را انستیتو تغذیه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مشخص کند. این قابل  چانه‌زنی نیست وقتی یک مرجع رسمی نرخی یا رقمی را اعلام می‌کند ضرورتی ندارد که ما بخواهیم پیرامون آن بحث و چانه‌زنی کنیم من امیدوارم بتوانیم با قوت، قدرت و سرعت امور را پیش ببریم.

مرتضوی درباره روند اجرایی شدن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب و تایید تادیه ۱۳۰ همت بدهی دولت به تامین اجتماعی گفت: ما طی سه سال گذشته ۳ رکورد بزرگ در حوزه تادیه مطالبات صندوق‌ها از دولت داشتیم.

وی افزود: تقریباً در دو سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسویه داشتیم سال جاری هم تقریباً ۷۰ همتی که پیش‌بینی کردند با جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد در حال محقق شدن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مصوبه ۱۳۰ همتی نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم این مصوبه محقق شود و بتوانیم برای سال ۱۴۰۳ دوباره همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را در چهارچوب قوانین مقررات انجام دهیم بستر آرامش بیش از پیش را برای بازنشستگان فراهم کنیم.

مرتضوی ادامه داد: درخصوص برداشت یک میلیون تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: این اشتباهی بود که در سیستم صورت گرفت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که ما می‌خواهیم سهام یکی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور را برای بازنشستگان خریداری کنیم. یک کد دستوری داده بود و این مبلغ از حساب آنها کم شد.

وی اظهار کرد: برای مرحله اول جمعیت آن تقریباً به ۵۰ هزار نفر هم نمی‌رسید ما بلافاصله اعلام کردیم و شب بعد به حساب آنها واریز شد. این موضوع ارتباطی به دولت ندارد بلکه مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. در حوزه حسابداری تامین اجتماعی اشتباهی رخ داد بلافاصله شب بعد اشتباه را جبران کردند.

 

کدخبر: 980287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟