امنیت ایران یک امنیت پایدار است

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه بازدید جمعی از دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور از دستاورد‌های پهپادی سپاه پاسداران گفت: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند و آینده متعلق به این عزیزان است.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بودیم و دستاورد‌ها و توانمندی‌های‌مان را به صورت غیرمستقیم نه صرفا از طریق صداوسیما و نمایشگاه‌ها بلکه به شکل عملی به دانش آموزان نشان بدهیم چرا که در بسیاری از اردو‌هایی که با عزیزان داشته‌ایم، متوجه شده‌ایم که تبلیغات دشمنان باور‌هایی را به وجود آورده که این توانمندی‌ها را باور و قبول ندارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: جوانان و نوجوانان ما در بازدید از توانمندی‌ها و دستاورد‌های کشور در اردو‌های راهیان پیشرفت امکان پرسش و پاسخ از این توانمندی‌ها و دیدار با مسئولان را دارند، این اتفاق بزرگی است که نتیجه بخش بودن آن را ملاحظه می‌کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم در قبال نسل آینده تا آگاه سازی، تبیین و اطلاعات را به آن‌ها ارائه کنیم. اگر جوانان و نوجوانان ما بخواهند در آینده مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرند ضمن تسلط نسبت به گذشته باید به آینده نیز امیدوار باشند بنابراین این حرکت به این کار کمک می‌کند.

سردار حاجی‌زاده درباره امکان استفاده فراگیر دانش‌آموزان و دانشجویان از اردو‌های راهیان پیشرفت، گفت: این کار از سال گذشته آغاز شده و تا به امروز نیز وسعت گرفته است. به نحوی که در آذربایجان، خراسان جنوبی، تهران، کاشان، هرمزگان و خوزستان نهادینه شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک دولت در صدد است تا اردو‌های راهیان پیشرفت را توسعه بدهد، چون یک اقدام ضروری است که در گذشته نسبت به آن غفلت شده و باید جبران شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه درباره اقدامات و دستاورد‌های این نیرو گفت: اقدامات ما در بخش‌های مختلف همچون حوزه فضا، موشکی و سایر بخش‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و حتماً به موقع درباره آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود. در حوزه فضایی بسیاری از سد‌های فناوری شکسته شده و پیشرفت‌ها در آینده با سرعت و موفقیت‌های بیشتر و فواصل کمتر رخ خواهد داد.

سردار حاجی‌زاده درباره مقابله با اقدامات ناامن کننده دشمنان در مرز‌های ایران، تصریح کرد: دشمنان به صورت فردی، ۲، ۳ یا ۵ نفر دست به اقدامات ناامن کننده می‌زنند که بسیاری از آن‌ها دستگیر می‌شوند و درصد ناچیزی از آن‌ها موفق می‌شوند. به نحوی که این افراد عمدتاً پیش از انجام هرگونه اقدامی بازداشت می‌شوند و گزارش برخی از دستگیری‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان ما در همه بخش‌های نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی کل کشور و وزارت اطلاعات فعال هستند و امنیت ما یک امنیت پایدار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پایان تصریح کرد: راهیان پیشرفت در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید جریان دارد و ارتباط خوبی نیز وجود دارد البته یک خلاء در این رابطه وجود دارد که همه مسئولین باید برای رفع آن پای کار بیایند.

کدخبر: 978357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟