مشاهده ۳ قلاده یوز آسیایی در میامی

به گزارش رکنا، رئیس جدید پارک ملی توران از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در محدوده کلاته دهستان فرومد از توابع شهرستان میامی در شرق استان سمنان خبر داد.

علی‌اکبر قربانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از چوپانان محلی سه قلاده یوزپلنگ را دید و با موبایل از آنها تصویربرداری کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این یوزها جزو یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار استان بودند؟ گفت: به‌دلیل کیفیت پایین فیلمبرداری و غیرحرفه‌ای بودن فیلم، امکان شناسایی یوزها و تطبیق آنها با یوزهای شناسنامه‌دار وجود ندارد؛ اما به‌طور مشخص این سه قلاده یوز دیده و از آنها تصویربرداری شد.

قربانلو از افزایش مشاهده یوزها در پارک توران خبر داد و افزود: در مجموع، تعداد یوزپلنگ‌های آسیایی دیده‌شده در استان و بخصوص در محدوده پارک ملی توران، در مقایسه با سال قبل بیشتر شده است.

رئیس جدید پارک ملی توران ضمن استقبال از تصویربرداری افراد بومی، تاکید کرد: از مردم منطقه درخواست داریم که در صورت دیدن یوزپلنگ آسیایی، توسط موبایل از یوزها تصویربرداری کنند و آنها را برای پارک ملی توران یا اداره محیط زیست استان و شهرستان بفرستند.

او وعده داد که هر سال از بین تصاویر و فیلم‌های مربوط به این گونه با ارزش، آثار برتر انتخاب شوند و در پایان سال، به برگزیده‌ها هدایایی اهدا شود.

 

کدخبر: 970916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟