مسکن سازی چینی ها در بافت فرسوده تهران/ عضو شورای شهر: ما اصلا خبر نداریم؛ یکشنبه در این خصوص از شهرداری سوال می شود!

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حالی که حمیدرضا صارمی ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفته است که یکی از برنامه‌های شهردار تهران سفر به کشور چین در این روزهاست و یکی از موضوعات این سفر، توافق با چینی‌ها برای بحث یوزانس در مسکن است. این مذاکرات قرار است با شرکت‌های بخش خصوصی چین انجام شود. موضوع این توافق‌ها هم این است که چینی‌ها با ورود به بازار مسکن پایتخت، با روش‌های صنعتی سازی، مسکن بسازند؛ ورود همزمان تکنولوژی و سرمایه برای ساخت این مسکن‌ها نیز از تعهدات آن‌ها خواهد بود. بخش عمده‌ای از مناطق مدنظر برای ورود چینی ها، محور جنوب خیابان انقلاب اعم از مناطق ۹ تا ۱۶، بافت فرسوده محسوب می شوند. به عنوان مثال ۸۰‌ درصد منطقه ۱۶ زمین قهوه‌ای است و کارکردی ندارد (جزء اراضی ذخیره شهری است)؛ در این زمین‌ها سکونت نیست؛ یا انبار است یا کارخانه یا متروکه و خام است. در واقع brown field، یا اراضی قهوه‌ای، آن ناحیه را به یک فضای مرده تبدیل کرده است؛ وقتی جایی brown field یا زمین قهوه‌ای شکل می‌گیرد به یک نحوی شب‌ها سوت و کور شده و زیست شبانه در آن شکل نمی گیرد.

شهردار تهران خود را برای تفاهم با چینی ها آماده می کند!

اما این موضوعی است که رکنا آن را از ناصر امانی ، عضو شورای شهر تهران جویا شد تا ببینیم این ورودِ شرکت های چینی اولا آیا با هماهنگی شورای شهر بوده است یا خیر و دوما آیا اینکه افرادی از کشور دیگر می توانند معماری ایرانی را حفظ کنند یا خیر؟

ناصر امانی با اشاره به اینکه او هم این خبر را در رسانه ها دیده است و مطمئنا خیلی از اعضای شورای شهر هم در جریان این موضوع نیستند، گفت: اگر این موضوع در شورای شهر مطرح می شد ما نیز مطلع می شدیم. من هم تعجب کردم که چنین خبری را در رسانه ها از قول معاون شهرسازی دیدم.

ناصر امانی با اشاره به اینکه در صحن علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران این موضوع مورد پرسش قرار خواهد گرفت گفت: به احتمال قوی، طراحی بنا را خود معاونت شهرسازی شهرداری انجام می دهد و قطعا قرار نیست از معماری سبک چینی برای این کار استفاده شود. 

کدخبر: 968824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟