عضو شورای شهر: پایانه شرق تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی ؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به حوزه حمل و نقل عمومی تهران اظهار کرد: آنچه که شهرداری تهران اعلام کرده است امسال 295 دستگاه اتوبوس نو تحویل گرفته‌اند که بخشی از آن سهمیه دولت و بخشی دیگر مربوط به قراردادهای منعقد شده شهرداری است.

وی تصریح کرد: قراردادهای داخلی منعقد شده است که انتظار می‌رود سازندگان به تعهدات خود عمل کنند اما در مورد قراردادهای خارجی پیگیری‌ها در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص بودجه سال جاری در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: در این ارتباط شهرداری بخشی از اقدامات را انجام داده است، به عنوان مثال در خط 6 و 7 فعالیت‌های را انجام داده است. همچنین در بخش بازسازی اتوبوس و واگن کار تا بخشی انجام شده است اما در این بخش کارهای بیشتری باید انجام شود.

تشکری هاشمی به قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان اتوبوس داخی اشاره کرد و افزود: در این زمینه قراردادها بسته شده است و انتظار داریم این قراردادها تبدیل به محصول شود. در بخش موتورسیکلت برقی نیز عقب‌ماندگی‌های وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به پایانه شرق اشاره کرد و گفت: مستمراً این موضوع توسط کمیسیون عمران در حال پیگیری است و مقداری در خصوص پیمانکار مشکلاتی وجود داشت که در هر صورت کارها در حال انجام است. آنچه که مسئولان پایانه شرق به ما تعهد کرده بودند در ابتدای دی‌ماه امسال بود و آخرین مهلتی که از شورا خواستند تا پایان سال جاری است و امیدواریم به تعهدات خودشان عمل کنند.

وی اضافه کرد: 200 میلیارد تومان توسط شرکت شهروند در این پروژه پرداخت شده است.

کدخبر: 968468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟