وزیر علوم: اجازه نمی دهم حق جامعه در پرونده کنکوری های مشکوک ضایع شود

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل در حاشیه برنامه «ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر علوم در نهاد ریاست جمهوری» در خصوص پرونده داوطلبان مشکوک به تقلب کنکور، گفت: این اطمینان را به داوطلبان، خانواده‌ها و مردم می‌دهم که اجازه نمی‌دهیم حق اقشار جامعه ضایع شود، تا خدای نکرده افرادی به ناحق به کرسی‌های دانشگاهی برسند و این موضوع را همچنان پیگیر هستیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: عمده‌ترین راهبرد ما برای جلوگیری از ورود داوطلبان مشکوک به تقلب در دانشگاه‌ها پیشگیری است، نه اینکه بخواهیم مچ‌گیری کنیم. بنابراین عمده‌ترین تلاش ما در وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور پیشگیری است تا اینکه اتفاقی در این حوزه صورت نگیرد و مردم یقین داشته باشند که سیستم‌های نظارتی این سازمان، دانشگاه‌ها و وزارت علوم چشمان بینای مردم در شیوه سنجش و پذیرش خواهند بود تا بهترین‌ها قدر ببینند و بر سر بنشینند.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور که ۲۷ آذر ماه سال جاری در اعتراض به حکم بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب از سوی دیوان عدالت اداری از سمت خود استعفا کرده بود، امروز با حضور در برنامه پاسخگویی برخط وزیر علوم و پاسخ به دغدغه یکی از داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش به حدود ۳۵ روز بلاتکلیفی ریاست سازمان سنجش پایان داد.

 

کدخبر: 965655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟