هشدار هواشناسی به تهرانی ها / خطر ریزش بهمن در ارتفاعات

به گزارش گروه رکنا، حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف توسط سازمان هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: این هشدار پیرو هشدار زرد روز گذشته صادر شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی این سامانه از فردا پنج‌شنبه 21 دی ماه آغاز و تا روز جمعه 22 دی ماه تداوم خواهد داشت، گفت: براساس اعلام هواشناسی مخاطراتی همچون بارش برف و باران، وزش باد شدید و مه‌گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال ریزش بهمن مورد انتظار است و در این خصوص تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از تردد در مسیرها و دالان‌های مستعد وقوع بهمن به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت تجهیز خودروهای عبوری در محورهای برف‌گیر به امکانات زمستانی تاکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ این هشدار، دستگاه‌های امدادی و اجرایی ضروری است که از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی در ادامه به عدم توقف و احتیاط در عبور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید و عنوان کرد: لازم است از فعالیت‌های عمرانی در این مسیرها اجتناب و نسبت به پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب روها توجه ویژه صورت گیرد.

کدخبر: 962652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟