چمران: روشنفکرانی که از روی پرچم اسرائیل و آمریکا رد نمی شوند چطور از شهید شدن هموطنانشان خوشحال اند

به گزارش رکنا، از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و ششمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم با یادآوری روز 16 دی، مصادف با حماسه شهدای هویزه (عملیات نصر) و یادآور رشادت شهدای دانشجو و در راس آنها شهید حسین علم الهدی گفت: دشمن در آغاز هجوم سراسری خود، ظرف 48 ساعت از محور هویزه تا کرخه پیشروی کرده و در امتداد آن مستقر شده بود، به طوری که فاصله ی آن ها تا هویزه حدود 10 کیلومتر بود؛ در همین خصوص 15 دی 1359، ایران در حمله ای گسترده به پاکسازی شمال و جنوب کرخه کور از وجود نیروهای متجاوز ارتش عراق و آزاد سازی پادگان حمید و منطقه ی جفیر پرداخت که دوروز بعد از آن نیروهای ایرانی محاصره شدند ودر ضد حمله ی سنگین دشمن بیش از یکصد تن از برادران پاسدار، جهاد و دانشجویان پیرو خط امام از جمله حسین علم الهدی مفقود الاثر و شهید شدند.

وی افزود: شهید علم الهدی پیشگام دانشجویان پیرو خط امام بود که در هویزه حماسه آفریدند و تا آخرین نفس در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و خون پاک خویش را نثار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری تاریخ معاصر ایران و آغاز طرح استعماری حذف حجاب بدست رضا خان قلدر در 17 دی ماه 1314 اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: این اقدام پهلوی اول در اعمال محدودیت بر ضد زنان باحجاب، آغازی بود بر یک حرمت شکنی به مبانی اسلامی، عفت اسلامی و به زنان بزرگ ایرانی که در طول تاریخ پای حرمت و کرامت خود ایستادند.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب از نشانه های انقلاب و نهضت اسلامی است ادامه داد: اقدامات رضاخان و فرزند او که بدنبال رواج بی حجابی بودند عملا شکست خورد، چرا که کرامت زن، بزرگواری زن و عفت آنها از مسائل مورد افتخار ماست و امیدواریم زنان و بانوان سرزمینمان همچنان بر این رویه مرضیه استوار باشند و در مقابل وسوسه های ابلیسیان بخوبی مقاومت کنند و جایگاه والای زن مسلمان را به دنیای کنونی نشان دهند.

چمران در ادامه محکومیت جنایات و قتل عام کودکان و زنان غزه، به اقدام تروریستی اخیر معاندان و دشمنان کوردل نظام جمهوری اسلامی در کرمان که منجر به شهادت بیش از 80 نفر از هموطنان شد اشاره کرد وگفت: ما غرق غم کشتارهای کودکان غزه بودیم و برای آنها می گریستیم که دیدیم متأسفانه کودکان، زنان و مردانی در ایران اسلامی ما و در شهر کرمان، که برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی حاضر بودند؛ به دست تروریست ها مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حمله تروریستی کرمان این ضایعه را به خانواده آنان و ملت ایران تسلیت گفت و ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه عنوان کرد: دشمنان بدانند که این ترورها اثری در حرکت ملت ما نخواهد داشت بلکه آن را تسریع خواهد کرد مضافاً بر اینکه چنین اقداماتی نشان داد که دشمنان ما نه تنها از شهید حاج قاسم هراس داشتند بلکه از مراسم او نیز هراس دارند چرا که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تاثیر گذار بسیاری بر روحیه ملت و ارکان زندگی ما دارد ضمن آنکه خرد کننده عزم دشمنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این چنین عملیات های ترور تنها یک نمونه نداشت بلکه موارد بسیاری از سوی دشمنان طرح ریزی شده بود که خوشبختانه خنثی شد؛ وسعت این اقدام تروریستی به نحوی بود که حتی کشورهایی اروپایی و امریکایی هم نتوانستند در مقابل این حادثه بی تفاوت بمانند و ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی نسبت به آن اظهار همدردی کردند.

وی در پایان خطاب به برخی فریب خوردگان غربی و امریکایی که در کشور جولان می دهند و با تفکرات مسموم خود موجب رنجش افکار عمومی و ملت می شوند؛ تأکید کرد: با بروز چنین اتفاقاتی روشن می شود که در کشور ما عده ای از نوکران و فریب خورده های اسرائیل و امریکا هستند که پای خود را فراتر گذاشتند و به احساسات مردم ما توهین کردند و ما منتظریم همسو با گرفتن انتقام خون شهدای عزیز کرمان، پاسخ محکم و قاطعی از سوی دستگاه قضایی کشور به این یاوه گویان داده شود.

چمران یادآور شد که درد ما اینجاست که عده ای که خود را روشنفکر می پندارند و چشم برروی جنایات بشری اسرائیل و امریکا می بندند و از روی پرچم آنها رد نمی شوند و در دانشگاه تهران با حرکات بند بازی از روی پرچم ها عبور می کردند؛ چطور از شهید شدن  کودکان، زنان و مردان هموطن خودخودشان خوشحال اند و آن را به سخره می گیرند و دست آخر بر این باورند که این اقدامات تروریستی و کشتارها ربطی به آنها ندارد.

وی اضافه کرد: جالب است با این موضع گیری ها هر کسی فکر کند که این چنین انسانها حقوق بگیر امریکا و اسرائیل هستند اما او حقوق بگیر دانشگاه تهران است و اینطور بدون فکر مسائل رو به هم می بافد و با پررویی به مردم و شهدا توهین می کند؛ امیدواریم که هرچه زودتر این افراد از خواب غفلت بیدار شوند و اگر بیدار نمی شوند می بایست دستگاه قضایی ما آنها را بیدار کند.

مهدی چمران در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به دلیل تردد خودروها و موتورسیکلت‌هاست، یادآور شد: موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد در آلودگی مؤثر هستند و مابقی، به خودروها باز می‌گردد. در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته اند موارد موجود پلمب شده است. در البرز نیز اعلام شده که از سال قبل تاکنون مصرف مازوت صورت نگرفته است. آلودگی دیگر نیروگاه‌ها همچون شازند هم به تهران نمی‌رسد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد توسط شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، یادآور شد: زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت در حال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد. باید به وزارت صمت یادآور شویم که کارخانجات داخلی وارد تولید برقی شوند. وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد. ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.

چمران با بیان اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است اما هنوز طرح جامع پسماند به طور کامل در شهر اجرا نشده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد مناظر نازیبا در شهر در حوزه پسماند نباشیم.

وی ادامه داد: طرح‌هایی همچون نوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده و امیدواریم روند اجرای آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.

 

کدخبر: 961750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟