آغاز سال 2024  هم اکنون در کلیسای مریم مقدس تهران + فیلم اختصاصی رکنا

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شروع سال نو میلادی ۲۰۲۴ در تقویم شمسی برابر با ۱۱ دی ۱۴۰۲ است.  روز اول ژانویه در تقویم میلادی یا گریگوری به‌عنوان روز سال نو در نظر گرفته می‌شود. این روز از نظر تاریخی به‌عنوان «اُکتاو» یا هشتمین روز کریسمس اهمیت مذهبی و عبادی دارد. همچنین، به‌سبب اهمیت چشمگیر فرهنگی آن با چند مورد از آداب و رسوم و آیین‌های کلیسایی از اقصی نقاط جهان نیز مرتبط دانسته شده است.

جشن سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان آداب‌ورسوم متفاوتی دارد؛ البته می‌توان در تمامی آن‌ها اشتراکاتی یافت؛ برای مثال درخت کریسمس یکی از نمادهای اصلی جشن سال نو میلادی است. این درخت معمولاً با چراغ‌های رنگی، توپ‌های کریسمس و کاغذهای رنگی تزئین می‌شود. درخت کریسمس نشانه تولد مسیح و نور ایمان است. هدیه دادن یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشن سال نو میلادی است و در تمامی کشورها به نحوی انجام می‌شود. کودکان معمولاً منتظر هدیه‌های بابانوئل هستند. بابانوئل یک شخصیت خیالی و مشهور سال نو است که در این شب به خانه‌های کودکان می‌آید و هدیه‌هایی را برای آن‌ها می‌گذارد. هدیه دادن نشانه محبت و دوستی است.

تیم گزارش خبرگزاری رکنا امسال با آغاز سال نو میلادی در  کلیسای مریم مقصد در تهران حضور یافت تا تصویرگر مراسم آئینی مسیحیان ساکن تهران در آغازین ساعات سال 2024 در پایتخت ایران باشد.

کلیسای مریم مقدس از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی تهران است که در سال ۱۳۲۴ خورشیدی (۱۹۴۵ میلادی) با هزینه شخصی فردی خیر به نام رومان عیسی یان بنا شد. این کلیسا اولین کلیسا جامع ارامنه تهران به شمار می‌آید و تنها کلیسای جامع بین سال‌های ۱۳۴۲ خورشیدی (۱۹۴۵ میلادی) تا ۱۳۴۹ خورشیدی (۱۹۷۰ میلادی) در پایتخت بود.

 

 

 

 

کدخبر: 959748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟