ایجاد گروه تخصصی اوتیسم در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور / برنامه درسی این دانش آموزان تغییر می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه رویکرد ما گسترش مدارس تخصصی اوتیسم است، گفت: در مناطقی که تعداد این دانش آموزان به یک حدنصاب مشخص برسد مدارس تخصصی را راه اندازی می کنیم. از آنجایی که دانش آموزان اوتیسم با برنامه درسی گروه کم توان ذهنی در مدارس درحال تحصیل هستند، برای اولین بار در تاریخ سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گروه تخصصی اوتیسم را ایجاد کردیم تا به صورت اختصاصی، امور مربوط به برنامه ریزی درسی دانش آموزان اوتیسم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در واقع بخشی از برنامه درسی را متناسب با شرایط و نیازهایی که این دانش آموزان دارند تغییر خواهیم داد. از سویی دیگر، برای اولین بار، رشته موسیقی را به طور اختصاصی برای دانش آموزان اوتیسم از سال آینده در نظر گرفته ایم.

حمید طریفی حسینی افزود: در سرانه هایی که به مدارس استثنایی می دهیم، جذب نیروی توان بخش برای دانش آموزان اوتیسم را در اولویت قرار داده ایم. از سویی دیگر، امسال 1000 ردیف استخدامی برای جذب نیروی توان بخشی که در بخش های کاردرمانی و گفتار درمانی فعالیت می کنند دریافت کرده ایم که بخش قابل توجهی از این نیروها در مدارس اوتیسم سازماندهی خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ساخت مدارس ایمن و مناسب سازی شده برای دانش آموزان اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدارس جدیدی که ساخته می شوند استانداردهای لازم را دارند و منابع مالی برای مناسب سازی مدارس قدیمی هم در اختیار استان ها قرار داده می شود. 

کدخبر: 956964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟