دو اختراع جوان ایرانی برای حفاظت از جان کوهنوردان و چتربازان

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در سومین دوره مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) که از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۲ آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی -برابر با ۲۹ لغایت ۳۱ مرداد سال ۱۴۰۲ شمسی- و با حضور بیش از ۸۳۰ اختراع از ۳۶ کشور جهان از جمله:ایران،چین،لهستان،روسیه،برزیل،استرالیا،هنگ کنگ،مالزی،قطر،لبنان،مراکش و سایر کشور ها در مقر فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) واقع در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد شرکت و با یکی از اختراعات خود به نام: (کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد) موفق به کسب مدال نقره جهانی اختراعات شد.

رضا شاه ولایتی

شایان ذکر است که این مخترع جوان سال گذشته نیز موفق به کسب مدال برنز جهانی اختراعات با یکی دیگر از اختراعات خود به نام کلاه چتربازی هوشمند شده بود و همچنین عضویت دائم در فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) و لقب برجسته مخترع (Inv) را در کارنامه ی خود نیز دارد

رضا شاه ولایتی به خبرنگار رکنا گفت: کلاه چتر بازی قابلیت های متفاوتی دارد که از جمله آن جلوگیری از برخورد چتر بازان هنگام سقوط و پیدا کردن محل فرود آنهاست. همچنین علایم حیاتی و شرایط بدنی افراد را دائم کنترل میکند. همچنین در صورت مفقود شدن افراد، به پیدا شدن آنها کمک میکند.

وی گفت: این محصول هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است. در حال حاضر عده ای از تولید کنندگان در حال بررسی و مذاکره برای ساخت محصول هستیم.

وی افزود:انجمن ورزش های هوایی نیز محصول مورد نظر را دیده و بسیار استقبال کرده است.

شاه ولایتی گفت: از مسئولین تقاضا دارم توجه ویژه ای به مخترعین داشته باشند و با ارایه تسهیلات مسیر پیشرفت را برایشان هموار کنند.

 

کدخبر: 952885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آرمین اسکندرزاده
آیا این خبر مفید بود؟