سخن فعال حوزه افراد دارای معلولیت خطاب به رئیس جمهور + صوت

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اسماعیل محمدیان نسب فعال حوزه معلولان در خصوص بروز خشونت نسبت به معلولان به خبرنگار رکنا گفت : خشونت خانگی در هر خانواده ای ممکن است رخ دهد، این وظیفه دولت است که با کم کردن فشار و برداشتن بار مالی اعم از مسکن، دارو و ... باعث جلوگیری از بروز خشونت در خانواده های دارای فرد معلول شود. چرا که این خانواده ها گاها در موقعیتی قرار می گیرند که تاب و توان کافی را ندارند. از سوی دیگر سازمان بهزیستی وظیفه پیگیری و نظارت بر اوضاع این خانواده ها را دارد اما کارنامه نظارت و پیگیری سازمان بهزیستی نمرات قبولی ندارد.

وی در مورد آمار  خشونت های خانگی نسبت به معلولان در کشور  گفت: به صورت هفتگی شاهد گزارشاتی از خشونت خانگی نسبت به معلولان هستیم مواردی از قبیل تجاوز، ضرب و شتم ، حبس خانگی یا بالعکس اجبار به ترک منزل ، غصب اموال توسط قیم از این موارد است. حتی شاهد هستیم با ترد شدن معلولان از بعضی خانواده ها ، این افراد ترد شده ، کف خواب خیابان و زباله گرد می شوند. سازمان بهزیستی به این امور ورود کند و ساماندهی مناسبی برای این فراد داشته باشد اما شاهد کم توجهی هستیم.

این کارشناس در بیان خواسته های خود خطاب به رییس جمهور گفت: از آقای رییسی درخواست دارم قانون رسیدگی به حقوق معلولان را به اجرا بگذارند به خصوص ماده 27(که برابر قانون کار باید به معلولان مبلغی را ماهانه پرداخت کنند. مسئله بعدی مسکن معلولین است که حتی در صورت ترد شدن مسئله سرپناه را نداشته باشد. آن زمان است که میتوانیم بگوییم معلولیت محرومیت نیست. پس از آن رسیدگی به مسئله اشتغال معلولین است که این خود  قدمی در راستای اعتلای این اقلیت است.

محمدیان در خصوص وظیفه بهزیستی در قبال این خشونت ها گفت: وظیفه سازمان بهزیستی نظارت و در عین حال مطالبه گری از دولت است. برای مثال بحث بحث واریز افزایش مستمری، افزایش حق پرستاری و وسایل بهداشتی ما را واریز نکرده است.

وی همچنین در مورد مسئولیت اجتماعی افراد افزود: اعمال خشونت در هر رده و جنسیتی اعمال میشود بنا بر این به محض مشاهده هرگونه مصداقی از خشونت با اورژانس اجتماعی ، بهزیستی و پلیس تماس بگیرید

 

کدخبر: 951705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری آرمین اسکندرزاده
آیا این خبر مفید بود؟