معلمان در طول خدمت هم گزینش می‌شوند/هدف ؛کاوش عملکرد و بررسی قانون التزام به احکام اسلامی است

 به گزارش رکنا، تا کنون معلمان فقط در زمان استخدام و بدو خدمت علاوه بر انجام مصاحبه‌های عمومی، گزینش هم می‌شدند اما اکنون وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد تا معلمان را در بدو خدمت هم گزینش کند.

در این راستا، صادق ستاری فرد درباره استمرار گزینش فرهنگیان اظهار کرد: همچنان که در قانون رتبه‌بندی موضوع بررسی صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربی در ضمن سنوات خدمت دنبال می‌شود، گزینش مستمر در طول خدمت هم به موجب مصوبه‌ای که قرار است در مجلس به انجام برسد، از سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که معلمان هرچند وقت یکبار قرار است که گزینش شوند، گفت: این گزینش مستمرا در طول خدمت است و وقتی استمراری است یعنی تناوبی نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع همچنان که گزینش در بدو خدمت معلمی صلاحیت‌های عمومی را مد نظر قرار می‌داد، از این به بعد هم این امکان را دارد که صلاحیت‌های عمومی را در طول خدمت هم دنبال کند.

 سید حسین داود الموسوی مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش پیش از این در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بررسی اطلاعات داوطلبان اشتغال به کار در آموزش و پرورش گفته بود: عملکرد افراد در موضوعات سیاسی، اعتقادی و اخلاقی در مرحله گزینش بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به بررسی عملکرد افراد، اطلاعات عمومی آنها مورد نظر نیست، در این خصوص برخی کل کتاب احکام و رساله را حفظ می‌کنند اما در گزینش احکامی اگر پرسیده می‌شود، احکام مبتلابه فرد است، یعنی فرد می‌گوید من مسلمان هستم و در واجبات فرد هم احکام مبتلابه سوال می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف از گزینش فقط بررسی عملکرد است و براساس قانون التزام به احکام اسلامی را بررسی می‌کنیم./ایرنا

 

 

کدخبر: 951145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟