پانسیون های تولید مثل حیوانات؛ ظلمی فاحش به حیات وحش / ایمان معماریان: حیوانات خانگی را از افراد سودجو نخرید + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پانسیون های نگهداری حیوانات خانگی و بهره کشی از آنها به منظور زاد و ولد و فروش توله هایشان، به واسطه قانونی نبودن این کار، موجب آزار و اذیت این حیوانات در کشور ما می شود. البته ناگفته نماند که این حیوانات در پانسیون هایی که در خارج از کشور است نیز شرایط خوبی ندارند با این وجود، بهتر است ساز و کاری داشته باشند تا این حیوانات بی گناه، در چنین شرایطی زندگی نکنند.

ایمان معماریان

در این راستا، ایمان معماریان ؛ دامپزشک و متخصص حیات وحش در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه شرایط نگهداری حیوانات در پانسیون ها در هیچ جای دنیا خوب نیست می گوید: مسلما در ایران، این شرایط بدتر هم هست. چون نگهداری سگ و گربه در ایران به صورت قانونی نیست. به دلیل همین نبود قانون، نظارتی بر شیوه نگهداری این حیوانات نیز وجود ندارد و اتفاقات بدی در پانسیون ها برای حیوانات رخ می دهد. اگر این کارها با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شود شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدون نظارت، احتمال اینکه این حیوانات به انواع بیماری ها مبتلا شوند، می گوید: حتی ممکن است این بیماری ها، به انسان ها نیز منتقل شوند که خطرناک است. 

این دامپزشک در ادامه تاکید می کند که در محمدشهر کرج ، پانسیون هایی که اینچنین حیوانات را نگهداری می کنند خیلی زیادی است.

پانسیون نگهداری حیوانات 1

او در ادامه با اشاره به اینکه سگ و گربه بیشترین نوع حیواناتی هستند که در پانسیون ها از آنها جفت گیری می شود، می گوید: حیوانات دیگر مثل خرگوش، خزنده ها مثل مار، ایگوانا و... نیز اینگونه نگهداری و تکثیر می شوند.

ایمان معماریان همچنین می افزاید: تغذیه نامناسب، شیوع برخی بیماری ها و انتقال آن بین خودشان و کنترل نشدن آن (بیماری های پوستی و انگلی)، مرگ و میر خیلی بالا، فضای تنگ نگهداری (قفس) و... از جمله مشکلاتی است که برای این حیوانات رخ می دهد. به خاطر همین دلیل است که این افراد، سعی می کنند توله هایشان را در سن خیلی پایین و پیش از آنکه به خاطر بیماری، بمیرند، به فروش برسانند. بیماری های پوستی و انگلی در آنها خیلی زیاد است و همه اینها باعث عذابشان می شود و فضای نگهداری شان هم خیلی مناسب نیست.

تمام عمر مجبور به تولید مثل هستند

او می گوید: این حیوانات، تمام عمر را تولید مثل کنند و در نهایت زمانی که دیگر توانایی این کار را نداشته باشند، با وجود انواع بیماری هایی که دارند، باز هم به فروش می رسند. 

این دامپزشک در پایان می گوید: طول عمر این حیوانات و توله هایشان به دلیل شرایط بهداشتی نامناسبی که دارند بسیار پایین است. شاید اگر این حیوانات زودتر از دنیا بروند کمتر عذاب بکشند؛ چراکه کیفیت زندگی شان به شدت پایین است. کسانی که می خواهند حیوان خانگی داشته باشند، بهتر است به جای اینکه آن حیوان را خریداری کنند و به چنین افرادی سود برسانند، می توانند حیوانی را که نیاز به کمک دارد به سرپرستی قبول کنند و این کلیشه های ذهنی که حتما سگ یا گربه شان از نژاد خاصی باشد را کنار بگذارند.

کدخبر: 948754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟