محور گالیکش به پارک ملی گلستان مسدود شد/ هموطنان نزدیک رودخانه‌ها نشوند

به گزارش رکنا، نعمت‌الله حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران گلستان از مسدود شدن محور گالیکش به پارک ملی گلستان شامگاه سه شنبه،۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی «شماره ۹» سازمان هواشناسی و تغییر شرایط جوی از ظهر امروز در اقصی نقاط گلستان، بیشتر مناطق شرق استان به ویژه مناطق مشترک گلستان با استان‌های سمنان و خراسان شمالی، تحت تأثیر این سامانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت بارش‌ها در منطقه شرق استان به ویژه در پارک ملی گلستان، به دلیل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن سطح آب تا مسیرهای مواصلاتی، تا اطلاع ثانوی تردد در محور گالیکش به پارک ملی گلستان ممنوع شد، ادامه داد: در منطقه اولنگ رامیان انسداد موقتی مسیر را داشتیم که با اقدامات انجام شده، در کمتر از یک ساعت مسیر بازگشایی شد و هم اکنون تردد جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر اینکه در برخی مناطق کوهستانی نیز برای مدت کوتاهی مسدودی مسیر داشتیم که رفع انسداد شد، افزود: در حال حاضر تردد در مسیر جاده حسین آباد کالپوش برای پیشگیری از وقوع حادثه ممنوع است.

وی پرهیز از نزدیک شدن به مسیر رودخانه‌ها، رانندگی با سرعت مطمئنه در جاده‌ها و توجه به توصیه پلیس و راهداران را از دیگر نکات مورد تأکید برای این ایام عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا صبح چهارشنبه ۱۷ آبان ماه تداوم دارد و اقصی نقاط استان گلستان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

رگبار، رعد و برق، بارش برف در قلل مرتفع، پدیده مه، وزش باد نسبتاً شدید و گاهاً شدید، کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما از مخاطرات پیش‌بینی شده فعالیت این سامانه است که موجب آبگرفتگی برخی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به ابینه با استحکام ضعیف خواهد شد.

متلاطم شدن دریا و وزش باد نسبتاً شدید با سرعت بیش از ۵۵ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی تا شمال غربی از مخاطرات دریایی این سامانه بوده و صدمه به ماهیان در قفس، قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و پاره‌شدن تورهای صیادی دور از انتظار نیست.

کدخبر: 944253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟