افزایش 45 درصدی دانش آموزان کم توان مالی سمپاد در یک سال / دولت هزینه تحصیل سمپادی های 4 دهک اول را می پردازد + صوت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته، حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد خبر از حمایت این نهاد از بیش از 9 هزار دانش آموز نخبه داده بود.

او همچنین افزوده بود که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

افزایش 45 درصدی دانش آموزان در چهار دهک اول در مدارس سمپاد

در همین راستا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه با دانش آموزانی که در آزمون سمپاد قبول می شوند ولی برای ثبت نام در مدارس شرکت نمی کنند، تماس گرفته می شود، گفت: ما با این دانش آموزان تماس می گیریم که ببینیم علت عدم ثبت نامشان چیست و اگر موضوع مربوط به مسائل مالی باشد سعی می کنیم مسئله را حل کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه هیئت دولت تمام هزینه تحصیل دانش آموزانی که در آزمون سمپاد پذیرفته شده اند و والدینشان در چهار دهک اول هستند را می پردازد گفت: امسال تعداد این دسته از دانش آموزان نسبت پارسال رشد 45 درصدی داشته است. حدودا 100 میلیارد برای این دانش آموزان امسال هزینه شده است.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد، نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند که بین دانش آموزان به مدرسه تیزهوشان معروف است. این سازمان دارای مدرسه های دبیرستان دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه در شهرهای پرجمعیت‌تر است.

کدخبر: 943227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟