برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی سربازان ماهر در 15 رشته

به گزارش رکنا، امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری  اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه با محوریت قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و مشارکت نیروهای مسلح، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعیت هلال احمر، در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

وی گفت: «سربازان ماهر، پنجه‌های کارآمد و اشتغال مؤثر » شعار اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به اهداف این مسابقات پرداخت و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، زمینه‌سازی برای ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، شناسایی استعداد‌های برتر در رشته گوناگون، ایجاد رقابت سالم در بین کارکنان وظیفه و تلاش برای استانداردسازی ظرفیت‌ها برای مهارت‌آموزی در ابعاد مختلف از جمله مهمترین اهداف برگزاری اولین دوره از مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه است.

سردار زاده‌کمند افزود: اولین دوره این مسابقات در ۱۵ رشته اعم از تیراندازی، امداد و نجات، برنامه نویسی، عکاسی، تعمیرکار سخت افزار تلفن، تعمیر کار آبگرمکن، نصب و تعمیر کولر، تعمیر برق خودرو، نانوایی، آشپزی و… برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تمامی کارکنان وظیفه شاغل در خدمت سربازی مجاز به شرکت در این مسابقه هستند افزود: این مسابقات در چهار مرحله شهرستان، استان، سازمان و مرحله نهایی کشوری برگزار می‌شود.

سردار زاده کمند به مشوق‌ها و جوایز این مسابقات پرداخت و گفت: به منظور ایجاد جذابیت و افزایش نشاط، جوایز نقدی شامل مدال و لوح تقدیر و هم مرخصی تشویقی در این دوره پیش‌بینی شده است از جمله اینکه در مرحله سازمانی و کشوری نیز علاوه بر مشوق‌های کارکنان وظیفه منتخب برای فرماندهان یگان‌های فعال که منتخبین از گروه آنها بوده و به مرحله پایانی رسیده اند نیز مشوقات نقدی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله نهایی مسابقات، جوایز نقدی از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به همراه ۶ روز مرخصی تشویقی به منتخبین اعطا خواهد شد.

 ​فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مرحله پایانی مسابقات و اعلام برگزیدگان نهایی مسابقات در دهه فجر برگزار خواهد شد.

کدخبر: 942215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟