فیلم تذکر جدی عضو شورای شهر در خصوص احداث مجموعه سرای ایرانی در تهران !

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود، گفت: تذکر من درباره موضوعی راجع به منطقه ١٥ است، زیرا چند محله را در این منطقه تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنده به دعوت معتمدین منطقه، مسئله را از نزدیک دیدم. سوله‌هایی که به عنوان انبار چای و سایر اصناف از آن استفاده می‌شود و حدود ۱۰ هزار هکتار است، اخیرا در مرکز این منطقه به مرکز خرید سرای ایرانی واگذار شده است. در صدا و‌ سیما هم تبلیغ می‌شود که سرای ایرانی بعد از اصفهان و قم در تهران هم افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: این سوله‌ها به سرعت در حال نوسازی هستند، آن هم در شرایطی که این محل از سمت شمال منطقه ۱۵ به خیابان اسلام‌آباد، از جنوب به خیابان مظاهری و از سمت غرب به قصر فیروزه و از شرق به مسعودیه می‌رسد. یعنی چند محله در منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

امانی گفت: خیابان اسلام‌آباد در حال حاضر در بمب‌بست است و با تبلیغاتی که این مراکز انجام می‌دهد، مراجعان زیادی از تهران و سراسر کشور مراجعه می‌کنند و همه منتظرند افتتاح شوند. اما این موضوع ترافیک معابر را تشدید می‌کند در شرایطی که هم‌اکنون گره ترافیکی زیادی در آن نقطه وجود دارد به علت بن‌بست خیایان اسلام‌آباد. نه مردم و نه ما با اصل پروژه هیچ مشکلی نداریم و قطعا کار ارزشمندی است، در عین حال که تقاضا داریم نیروی کار مجموعه از اهالی بومی منطقه باشند و باز از بیرون جذب نشوند. اما باید پیوست ترافیکی و اجتماعی آن تهیه شود. یکی از نگرانی‌های مردم این است که با بن‌بست ترافیکی که صورت می‌گیرد، مانند همه مراکز خرید، اطراف آن تبدیل به مکانی برای بساط دست‌فروشان می‌شود. شهرداری تهران برای این موضوع فکری کرده است؟ برای تردد، برای ترافیک و دستفروشی؟

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: حداقل اقدامی که برای افتتاح این مرکز می‌شود کرد، بازگشایی مسیر خیابان اسلام‌آباد به خیابان مسعودیه است و تامین پارکینگ. زمین بزرگ است و سوله‌ها از هم فاصله زیادی دارند. می‌شود از محوطه آنجا به عنوان پارکینگ استفاده کرد. البته نمی‌دانم ظرفیت‌اش چقدر است و‌ بستگی دارد چه تعداد خودرو وارد شود. اما قطعا اگر بیش از ظرفیت خودرو وارد شود، در خیابان‌های اطراف پارک می‌کنند و پارک خودرو در شرایط فعلی منطقه، معضلات مردم را به شدت افزایش می‌دهد. مردم از طرفی خوشحال هستند که کسب و کار در منطقه‌اش رونق می‌گیرد از سوی دیگر سبب بروز ترافیک و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به شهردار تهران تذکر می‌دهم به این موضوع رسیدگی کند.

کدخبر: 941803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟