60 هزار دانش آموز سمپادی معترض نسبت به رای دیوان عدالت اداری + جزئیات

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خانم رضایی، از اعضای انجمن اولیا و مربیان دبیرستان فرزانگان 6، در گفت و گو با رکنا گفت: از اردیبهشت ماه، دیوان عدالت اداری، بر اساس اعتراض والدین یک دانش آموز که در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته نشده بود، شکایتی کرد که آزمون انتخابی بوده است. لازم به ذکر است که تاریخ این شکایت مربوط به دو سال پیش است. برای بار نخست این شکایت رد می شود ولی برای بار دوم، آقایی که خودش از مدافعان سرسخت کنکور است، پیگیر می شود تا مجددا این شکایت مطرح شود.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۸_۰۸-۴۰-۲۱ (2)

وی افزود: از اردیبهشت خانواده ها تلاش و اعتراض می کنند ولی راه به جایی نبرده ایم. تا اینکه هفته گذشته خبر آمد که دیوان عدالت اداری دیگر برای والدین جلسه تجدیدنظر برگزار نخواهد کرد و پرونده ما بایگانی شده است. شنبه گذشته و به دنبال تجمعی که رو به روی وزارت آموزش و پرورش داشتیم، قرار بر این شد که آقای صحرایی ، وزیر آموزش و پرورش این موضوع را از طریق دیوان پیگیری کند.

او تاکید کرد: این بچه ها، عادی ترین بچه های این سرزمین هستند که فقط هوش دارند و پولی ندارند که به مدارس غیردولتی بروند. البته لازم به ذکر است که این بچه ها به غیر از کتب و جزواتی که خریداری می کنند، چندین میلیون هم شهریه مدارس می دهند. خانواده این بچه ها، قرارداد 6 ساله با سمپاد می بندند به این شکل که سه سال اول، بچه ها بر اساس تحقیق تربیت می شوند و در سه سال دوم به المپیاد می روند. در حال حاضر این مشکل هم که پیش آمده می گویند آن قرارداد ملغی است و اینها باید دوباره آزمون بدهند. الان این بچه ها وقتی از پایه نهم به دهم می خواستند تغییر پایه بدهند، شرط معدل داشتند که با این کار، دوباره باید آزمون بدهند در صورتی که پیش از این اصلا اینطور نبوده است. تعداد دانش آموزانی که تحت این طرح قرار می گیرند ۶۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور در ۳پایه هفتم، هشتم ونهم هستند.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۲۸_۰۸-۴۰-۲۱

کدخبر: 940700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟