افزایش تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران / همه کارگران مرد بودند !

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکترعلی عباسی با بیان اینکه از ۶۹ نفری که در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند ۴۷ نفر متاهل و مابقی مجرد بودند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در ۶ ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه امسال ثبت شده‌ است .

این مسئول تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ مورد، نور با ۷ و عباس آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

عباسی به سن متوفیان ناشی از حوادث کار در مازندران اشاره کرد و گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی ۶ ماه نخست امسال گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۶ ماه امسال  ۴۱۴  (۳۹۴ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت، اظهار کرد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

کدخبر: 939583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟