گاراژهای رها شده منطقه ۱۵ تعیین تکلیف می شوند

به گزارش رکنا، محمد شیری در خصوص وضعیت بافت فرسوده در این منطقه با تأکید بر اینکه منطقه ۱۵ جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر دارد که در ۲۷۷۴ هکتار این منطقه جای گرفته اند، گفت: ۹۵ هکتار این منطقه شامل بافت فرسوده است و حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه در بافت فرسوده سکونت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد  ۲۸ هزار و ۲۶۴ پلاک در بافت فرسوده این منطقه است، بگونه ای که تقریبا ۱۰ درصد مساحت این منطقه را بافت فرسوده تشکیل داده است، اظهارکرد: این درحالی است که بافت فرسوده این منطقه عمدتا شامل ریزدانه ها است، بگونه ای که تعداد قابل توجهی از پلاک های این منطقه، مساحتی کمتر از ۵۰ متر مربع دارند و حتی برخی محله های واقع در این منطقه همچون طیب، شوش، مظاهری و...  در ناحیه یک و محله هایی همچون هاشم آباد و اتابک در ناحیه ۲ در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری قراردارند؛ اما با این حال در صدور پروانه در سال جاری، منطقه ۱۵ رتبه نخست را دارد.

شهردار منطقه ۱۵ در مورد آمار صدور پروانه در این منطقه با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۲۰۰ پروانه صادر شده که ۲۰ درصد آنها در بافت فرسوده بوده است، گفت: ولی در سال‌جاری نیز  با توجه به تأکیدات مدیریت شهری مبنی بر تسریع در احیای بافت فرسوده  تا ابتدای مهرماه ۸۰۰ پروانه صادر شده که ۱۵۰ پروانه مرتبط با بافت فرسوده بوده است.

شیری در مورد وضعیت نوسازی املاک رها شده بزرگ مقیاس در این منطقه همچون گاراژ و پارکینگ‌ها نیز تأکید کرد: این مسئله یکی از مشکلات منطقه ۱۵ است، چراکه گاراژهایی که در گذشته عمدتاً در خیابان فداییان اسلام، خاوران و ... فعال در حوزه های باربری، سنگ تراشی و ... بودند، در پی گذشت زمان و خروج کاربران این مشاغل از شهر، رها شدند؛ اما از آنجایی که عمدتا مشکل این اراضی بزرگ، موضوع مالکیتی است، لازم است برای این املاک بزرگ مقیاس، مالکان، پیش قدم شده تا از امتیازات ویژه شهرداری برای تعیین تکلیف این اراضی بهره‌مند شوند، ولی در مجموع شهرداری تهران به خصوص در دوره جدید مدیریت شهری، ساماندهی این اراضی را در دستور کار قرار داده است.

کدخبر: 938281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟