سکوت بهت‌آور مجامع جهانی بهداشتی مقابل جنایات در غزه

به گزارش رکنا، دکتر عباس شیراوژن در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، گفت: اتفاقی که طی دو هفته اخیر در غزه رخ داده است شاید بتوان گفت از نظر عمق جنایات صورت گرفته کم نظیر یا حتی بی‌نظیر و نگران کننده است. صرف نظر از جنبه‌های سیاسی و امنیتی رخ داده که ما در کنار ملت فلسطین هستیم اما باید گفت که این کار ظلم بر علیه بشریت است.

وی افزود: لازم است که هر فردی که درجاتی از وجدان و انسانیت دارد نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد. جامعه دانشگاهی علوم پزشکی نسبت به این موضوع دغدغه داشتند و پیش از فاجعه دیشب که حمله به بیمارستان المعمدانی صورت گرفت، به خاطر حملات روزهای گذشته که به صورت پراکنده به کادر بهداشت و درمان در غزه وجود داشت و سایر تهدیدات کادر درمانی، تصمیم گرفتند که مجموعه تجمعاتی در این خصوص داشته باشند. این کار به صورت خودجوش در دانشگاه‌ها هم انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ادامه داد: حجم اتفاقات غزه به گونه‌ای نیست که بتوان با آن کنار آمد. برای برگزاری تجمع  امروز کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از ساعت ۱۰ به بعد تا اتمام مراسم تعطیل بود تا دانشجویان بتوانند در این تجمع شرکت کنند؛ هرچند که بیمارستان‌ها مشغول خدمت رسانی بودند. 

او تاکید کرد: امیدواریم با صبر و مقاومت مردم فلسطین، پیروزی نزدیک باشد و اتفاقات خوبی در زمینه فتوحات و غلبه بر دشن اسرائیلی داشته باشند. ابراز تاسف می‌کنیم که مجامع جهانی بهداشتی که همیشه داعیه‌دار صلح و سلامت برای همه بشر هستند، اکنون سکوتی بهت‌آور دارند و موضع‌گیری و حمایت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که اتفاق شب گذشته باید وجدان‌های خفته را بیدار کند. اگر موضع گیری نکنند نشان می‌دهد که عمق نفوذ جریانات صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی جدی است.

شیراوژن اظهار کرد: فعلا پویش‌ها و ثبت‌نام‌هایی برای اعزام کادر درمان داریم، اما هنوز فضا و راهی برای اعزام نیرو نیست ولی با باز شدن مسیر خیلی عملیاتی‌تر ورود خواهیم کرد. امیدواریم مجامع بین‌المللی راه‌های بشر دوستانه را باز کنند که بتوانیم وظیفه انسانی خود را برای مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم.

کدخبر: 938102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟