۹ پروژه عمرانی در اقلید با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش رکنا، رضا مراد صحرایی امروز، ۲۰ مهرماه به عنوان نماینده هیئت دولت در دومین سفر این هیئت به استان فارس در شهرستان اقلید حضور یافت و در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ پروژه عمرانی این شهرستان شرکت کرد که از این تعداد ۵ پروژه افتتاح و ۴ پروژه کلنگ‌زنی بودند.

وزیر آموزش و پرورش در آیین بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرمیان شهرستان اقلید گفت: بهره‌برداری از چنین طرح‌های بزرگ و پیشرفته ای در یک روستای دور افتاده، نوید تحقق سیاست محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم است.

وی هم چنین در آئین کلنگ زنی شرکت یوز آریا لاستیک شهرستان اقلید شرکت کرد. در این کارخانه که با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود، تولید انواع لاستیک در سه فاز صورت خواهد گرفت؛ فاز اول تولید تسمه نقاله سیمی و نخی فاز دوم تولید تایرهای ماشین‌آلات کشاورزی راهسازی صنعتی و معدنی و فاز سوم نیز تولید تایرهای رادیال سیمی وانتی و رادیال تمام سیمی کامیون و اتوبوس خواهد بود. هم چنین پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند و ظرفیت تولید سالانه آن ۷۰ هزار تن باشد.

 کلنگ‌زنی ساختمان انتقال خون اقلید از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در اقلید بود و در ادامه مراد صحرایی در جمع دانشجو معلمان پردیس فرهنگیان اقلید حاضر شد و دقایقی با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

بازدید از پروژه نیمه تمام دبیرستان تربیت بدنی آیت‌الله طالقانی اقلید، بازدید از باشگاه فرهنگیان در حال ساخت شهر اقلید، کلنگ  احداث جایگاه  پمپ گاز، بهره‌برداری طرح فاضلاب و تصفیه خانه روستای شهرمیان اقلید با اعتباری به میزان ۱۰۷ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این شهرستان بود.

کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی ورزشی روستای آب باریک از بخش مرکزی اقلید دیگر پروژه ای بود که بعد از گذشت پاسی از شب و طی مسیر طولانی انجام شد.

صحرایی و هیئت همراه سپس به شهر سده رفت و از پروژه نیمه تمام مدرسه ۹ کلاسه بعثت این شهر بازدید کرد. حضور در شهر دژکرد آخرین مقصد وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اقلید بود در این شهر دو طرح عمرانی به بهره برداری رسید.

پروژه بهسازی گلزار شهدا با اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید همتی که با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیر بنای ۶۰۰ متر مربع احداث شده دوپروژه عمرانی شهر دژکرد بود.

کدخبر: 936440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟