زاکانی: تا آخر سال آینده ۵ هزار جایگاه شارژ خودروی برقی در تهران نصب می شود

به گزارش رکنا، صبح امروز هجدهم مهرماه ۱۴۰۲ آیین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران در خطوط ۶ و ۷  با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جهور، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر، علیرضا زکانی ، شهردار تهران ، سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران تهران در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید، حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم. در پایتخت ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی افزود: در مواجهه با چنین فضایی، شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت، نخست با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرارگرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم که از حجم سفرهای درون‌شهری بکاهیم و دوم تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

زاکانی  ادامه داد: در حوزه توسعه مترو، مدیریت شهری تهران توانست در مدت  ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول مترو اضافه کند که با افتتاح متروی پرند، این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این، با همراهی دولت خدمت‌گذار، مشکل تامین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های به‌جای‌مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، دولت ملزم به تامین ۱۰۳۰ واگن مترو برای شهر تهران بود، اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا این که امسال با دستور رئیس‌جمهور محترم، مقدمات تامین ۷۹۱ واگن از خارج از کشور فراهم شد.

شهردار تهران همچنین اظهار داشت: به جز واگن‌های خارجی، بناست ۱۱۳ واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تامین کنیم که تا کنون ۲۱ واگن در مسیر ساخت قرار دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در پایان با تقدیر از همراهی دولت سیزدهم با شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برقی سازی حمل‌ونقل شهری یکی دیگر از اقداماتی است که با همراهی وزارت صمت دارد به سرانجام می‌رسد. بر همین مبنا تا پایان سال آینده ۵ هزار جایگاه شارژ خودروی برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود. 

کدخبر: 935817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟