خزعلی: برای کاشت یک میلیارد نهال کمبود نهال داریم !

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی ، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست امر مقدسی است و نیاز به کار جمعی برای حفاظت بیشتر محیط زیست است.

انسیه خزعلی  با اشاره به نقش زنان در فرهنگ سازی مربوط به محیط زیست افزود: زنان اثرگذاری پررنگی در بخش‌های مختلف دارند و در سازمان ملل در کمیسیون زنان به موضوع زنان و مباحث تغییر اقلیم پرداخته شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند سرطان و ناباروری که امروزه بسیاری از خانواده‌ها را گرفتار کرده به موضوعات و معضلات محیط زیستی نیز برمی‌گردد، گفت: این مسئله نیز حکایت از اهمیت ضرورت توجه به موضوع محیط زیست دارد.

خزعلی یادآور شد: در کارگروه مربوط به خانواده کارگروهی را به صورت ویژه به مسئله محیط زیست و خانواده اختصاص داده‌ایم و این موید توجه ما به مسئله محیط زیست است.

وی به موضوع کاشت یک میلیارد نهاد اشاره کرد و گفت: در این زمینه کمبود نهال وجود دارد اما بخشی از زنان این نهال‌ها را به ثمر رسانده و قرار است فعالیت مهمی از سوی زنان در این راستا انجام گیرد.

خزعلی به مسئله تفکیک زباله و معضل شیرابه‌ها اشاره کرد و گفت: این مسائل محیط زیست را آلوده می‌کند و زنان می‌توانند نقش مهمی را در تفکیک زباله و کاهش شیرابه ایفا کننده در برخی از مناطق تهران موفقیت‌های خوبی توسط زنان در این راستا انجام شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: از آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستارم که با جدیت بیشتری جهت همکاری‌های چند جانبه با جهاد کشاورزی و شهرداری در حوزه کاهش زباله داشته باشند تا انشاالله دستاوردهای خوبی در این راستا با همکاری یکدیگر داشته باشیم.

کدخبر: 935611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟