هوشمند‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با فناوری هوش مصنوعی

به گزارش رکنا، محمد جواد وحید؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی که افتتاحیه آن پیش از ظهر امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 1200 نفر در هلدینگ جهان‌آرا مشغول کار هستند.

وی افزود: ایده بنیانگذار این مجموعه صادرات محصول و جلوگیری از خام‌فروشی است. در حال حاضر ساخت و ساز تا حد خوبی در کشور وجود دارد ولی همه ساخت و ساز‌ها مناسب رفاه هم‌وطنان نیستند و ما با استفاده از تحقیقات گسترده محصولات خود را مطابق با آسایش بهره‌بردار طراحی کردیم و در همین راستا نیز پلتفرم ویژه‌ای را راه‌اندازی کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: اهداف گروه ما ایجاد اشتغال پایدار، کاهش بهای تمام شده محصولات و در نهایت ایجاد سایش برای بهره‌برداران است. تمام خدمات این شرکت از طریق پلتفرم فروش آنلاین عرضه می‌شود و در اکثر استان‌های کشور نیز نمایشگاه دائمی محصولات جهان‌آرا وجود دارد. سیم‌ و کابل، تجهیزات ایمنی و نظارتی، سیستم هوشمند صوتی، چسب سنگ، سیستم‌های سرمایش و گرمایش، هود و سینک از جمله محصولات این شرکت هستند. 

وحید عنوان کرد: کاربرد سیستم‌های هوشمند این شرکت افزایش سطح رفاه، صرفه‌جویی انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی است. تمام سرویس‌ها و تجهیزات پنل هوشمند این شرکت از راه دور و از طریق اپلیکیشن قابل کنترل است. وظیفه هوش مصنوعی بهینه‌سازی مصرف با تغییر زمان و منطبق بر سناریو مصرف است. گام آینده این شرکت کنترل تجهیزات با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است و در همین زمینه از همه نخبگان برای کنترل تجهیزات به وسیله هوش مصنوعی دعوت می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ذخیره انرژی، مصرف انرژی و کنترل تجهیزات تمام مواردی است که ما با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال کنترل آن‌ها هستیم.

کدخبر: 932905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟