ممنوعیت ورود به جنگل‌های مازندران / علت چیست ؟

به گزارش رکنا، عطاءالله کاویان با اشاره به تبلیغات غیرقانونی برخی تورهای گردشگری در فضای مجازی با عنوان «برگزاری تورهای گاوبانگی » در استان مازندران گفت: ورود هرگونه تور گردشگری با عنوان «تور گاوبانگی» در مناطق جنگلی استان اعم از مناطق آزاد و محدوده‌های تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در ایام گاوبانگی تا ۱۵ مهرماه ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: از همه دوستداران و علاقمندان به حیات وحش و مردم نواحی جنگلی و کوهستانی درخواست می‌شود تا هرگونه فعالیت و رفت وآمد غیرعادی را به ادارات حفاظت محیط‌زیست در سراسر استان مازندران گزارش دهند تا به این وسیله بتوان حمایت همه جانبه‌ای جهت حفظ و حراست این گونه زیبا و باازرش به عمل آورده و با حفظ داشته هایمان آن‌ها را برای نسل‌های بعد محافظت کنیم.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران، کاویان همچنین بر لزوم ساماندهی گردش اطلاعات در مجموعه حفاظت محیط‌زیست استان مازندران، آموزش رابطین خبری شهرستان‌ها برای تهیه و انتشار اخبار زیست محیطی و اطلاع‌رسانی درست، شفاف و به‌هنگام اخبار و حوادث زیست‌محیطی استان تاکید کرد.

گفتنی است، فصل گاوبانگی به دوره جفت‌گیری مرال‌ها (گوزن‌های قرمز هیرکانی) گفته می شود که از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه به مدت یک ماه ادامه دارد. دوره مذکور مقطع حساسی برای این گونه در معرض انقراض به شمار می‌رود.

گوزن قرمز هیرکانی یا همان مرال، یکی از گونه‌های زیبا و در خطر انقراض حیات وحش ایران است که اگر حضور انسان را در زیستگاهش حس کند، حتی ممکن است زیستگاهش را به طور کامل ترک کند. به همین دلیل مرال‌های نر را جز در فصل جفت‌گیری نمی‌توان دید. 

کدخبر: 932873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟