فیلم رها سازی سریالی  شیرابه های خطرناک در خیابان های ایذه/ درخواست ورود دادستان عمومی در برخورد با متخلفان

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان ، یکی از معضلات طی چند سال گذشته در شهر ایذه ، رها سازی شیرابه های خطرناک توسط شهرداری این شهر است . 

برخی از کاربران خبرگزاری رکنا در شهر ایذه با ارسال تصاویری از رهاسازی چندین باره  شیرابه های خطرناک در خیابان های شهر ،نسبت به این موضوع همزمان با آغاز ماه مهر، بازگشایی مدارس و تشدید بیماری های عفونی فصلی ابراز نگرانی کرده اند . 

آنها می گویند: کودکان ما امنیت جانی ندارند و چرا اداره محیط زیست و شبکه بهداشت شهرستان ایذه و در راس آنها فرمانداری کاری نمی کنند .

مردم می گویند: اگر در هر کجای دنیا چنین معضلی اتفاق می افتاد، دادستان عمومی به عنوان مدعی العموم با متخلفان و کسانی که سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره می اندازند، برخورد جدی می کرد . از دادستان عمومی شهرستان درخواست پیگیری جدی این موضوع را داریم . 

جاسم نوذرپور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با توجه به تکرار موضوع رهاسازی شیرابه خطرناک زباله های شهری در خیابان و درخواست مردم نسبت به پیگیری این موضوع به رکنا گفت: در چند ماه گذشته نیز گزارشی در این خصوص دریافت کردیم. کارشناسان خود شبکه بهداشت نیز این مساله را به چشم خود دیده اند. پیش از این همین موضوع را با شهردار مطرح کردیم.

او افزود: در این خصوص اخطار خواهیم داد و در صورت تکرار برای شهرداری پرونده قضایی تشکیل می دهیم. کما اینکه پرونده های قضایی دیگری نیز برای شهرداری پیشتر تشکیل داده و بر علیه این ارگان اعلام جرم کرده ایم . 

نوذرپور ادامه داد: تعارفی نداریم. شیرابه صدهزار برابر خطرناک تر از خود زباله است. در صورت تکرار مجدد، پرونده این تخلف را به  دادستان عمومی  تحویل خواهیم داد.  

احمد امیری رئیس اداره محیط زیست ایذه با توجه به حمل غیر اصولی زباله توسط ماشین های غیراستاندارد شهرداری به رکنا گفت: شهرداری اجازه استفاده از ماشین های روباز و غیر استاندارد را ندارد، موضوع را حتما پیگیری و با طرح این مشکل در کارگروه پسماند شهرستان، به این ارگان اخطار خواهیم داد و چنانچه تکرار شود از طریق مراجع قضایی با تشکیل پرونده موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر‌بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابانها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز‌ فاضلاب خام یا پس آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع میباشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟