باد و باران نقاط مختلف کشور را فرا می گیرد/ گرد و خاک ادامه دارد

به گزارش رکنا، صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۵ مهر) در استان‌های مازندران، گلستان، برخی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران ، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک رخ می‌دهد و دریای خزر مواج و متلاطم است.  

وی افزود: روز پنجشنبه تا شنبه(۶ تا ۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی و شنبه علاوه بر آن در اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه (۹ مهر) با عبور امواج کم دامنه از شمال‌غرب کشور، در نیمه‌شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: امروز و فردا در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق و از جمعه تا شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۷ مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ مهر) اهواز با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

کدخبر: 932068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟