حذف درختان آفت‌زده سرخه‌حصار توسط منابع طبیعی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، محمدهادی علی‌احمدی درباره آخرین وضعیت خذف و جایگزینی درختان خشک و آفت زده بوستان سرخه‌حصار اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر و مطالبی در برخی صفحات فضای مجازی با عنوان " قطع درختان بوستان جنگلی سرخه حصار " نیاز به این توضیح وجود دارد که با توجه به حمله آفت سوسک پوستخوار کاج به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران، بر اساس هماهنگی انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده است.

وی افزود: این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام شده و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.

علی‌احمدی خاطرنشان کرد: هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی می شود. همچنین اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام شده است. بدیهی است پس از پاکسازی محل و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سال جاری، گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار کاشته می شود.

سرخه حصار یکی از پارک های ملی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار است که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

کدخبر: 931960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟