توزیع 40 هزار بسته نوشت افزار ایرانی بین دانش آموزان عشایری

به گزارش رکنا، «علی تیرگیر مال خلیفه» با حضور در مدرسه عشایری شهید مطهری روستای عشایری شاه حسینی از توابع شهرستان لردگان، زنگ آغاز سال تحصیلی 1403-1402 را به صدا درآورد.

وی  خاطرنشان کرد: از حدود 250 هزار دانش آموز عشایری در کشور، بیش از 8500  دانش آموز در 150 مدرسه عشایری استان چهار محال و بختیاری سال تحصیلی را آغاز می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: بیش از 40 هزار بسته نوشت افزار که کاملا ایرانی است با کمک خیرین تهیه و در مدارس عشایری کشور توزیع شده است. حدود 2 هزار بسته از آن تعداد، سهم دانش آموزان عشایری استان چهارمحال و بختیاری می باشد و امروز این توفیق را دارم که شخصا در میان شما فرزندان خوب و پاک و مستعد ایران زمین باشم.

تیرگیر تصریح کرد: از زمانی که توفیق خدمتگزاری به دانش آموزان عشایر کشور را پیدا کردم، با همکارانم تلاش کردیم با احصای مشکلات و چالش ها، برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان و مدارس عشایری کشور، راهکارهای مناسبی اتخاذ کنیم تا علاوه بر دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در توسعه عدالت آموزشی، منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور در افزایش سطح کیفی و کمی مدارس دولتی را جامه عمل بپوشانیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان عشایر با استعداد و دارای ضریب هوشی بالا از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی هستند و باید پس از تحصیل در این مدارس عشایری به طور شایسته، به مدارج بالای دانش و اخلاق برسند، تا علاوه بر نقش آفرینی در رشد و توسعه روستاها، مناطق و استان های خود، به حرکت علمی کشور نیز کمک کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش همچنین در بازدید از تعداد دیگری از مدارس عشایری استان چهارمحال بختیاری پای صحبت های معلمان نشست.

تیرگیر گفت: معلم، یکی از الزامات تربیت تمام ساحتی است، برای همین معلم‌، خود باید تمام ساحتی باشد تا دانش آموزان با استعداد ما که امانت الهی نزد ما هستند، به خوبی تربیت شوند و هم از نظر اخلاقی هم علمی رشد کنند.

وی از معلمان خواست تا علاوه بر تلاش در جهت تربیت دانش آموزان، به بالابردن مهارت ها و دانش خود نیز همت گمارند تا معلمان عشایری، سرآمد دیگر فرهنگیان و نمونه های وارسته و کامل از کسانی باشند که نقش معلمی را به بهترین شکل ایفا می کنند.

کدخبر: 931463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟