وضعیت ثبت نام 4000 کودک دهک های پایین شهر تهران بررسی می شود/فقط یک «اتوبوس سیار» برای شناسایی کودکان کار داریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با رکنا در خصوص اینکه چه تعداد از دانش آموزان ابتدایی امسال ثبت نام نکرده اند، گفت: امسال اگر عدم ثبت نامی داشته باشیم، من خبر ندارم؛ ولی لازم به ذکر است که ما به شدت روی این حوزه کار کردیم و جلسات متعددی با بهزیستی داشتیم تا اگر کودکی تحت پوشش آنهاست ولی تحت پوشش آموزش و پرورش نیست را به ما معرفی کنند.

معصومیان تاکید کرد: برای کودکان کار نیز تلاش کردیم تا با کمک دستگاه های حمایتی، این دانش آموزن را به مدرسه بیاوریم. هفته گذشته با اداره کل کار و امور اجتماعی جلسه ای داشتیم و آنها آمار 4 هزار کودک از دهک های پایین جامعه را به ما دادند و قرار بر این شد تا ما این آمار را بررسی کنیم. اگر کسی از این تعداد، خارج از مدرسه باشد، توسط ما شناسایی می شود و آنها را به مدرسه می آوریم. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما اطلاعات این چهار هزار دانش آموز را در سامانه های سیدا و شهید محمودوند بررسی می کنیم تا اگر در مدرسه ثبت نام نکرده باشند، به سمت مدرسه بیاوریم. لازم به ذکر است در طول سال تحصیلی، هر کودکی که برای ثبت نام در مدرسه مراجعه کند را حتی تا دی ماه هم پذیرش می کنیم. اینگونه نیست که بگوییم الان اول مهر است و دیگر کسی را دیگر ثبت نام نمی کنیم.

فقط یک «اتوبوس سیار» در شهر داریم که کودکان کار را «شناسایی» می کنند

معصومه معصومیان گفت: فقط یک اتوبوس در سطح شهر داریم تا کودکان کار را شناسایی کنند. شرایط آنها را بررسی می کنیم و نزدیک ترین مدرسه در محل زندگی آنها را شناسایی می کنیم. برای این بچه ها سعی می کنیم از انواع روش ها استفاده کنیم که این بچه ها بیرون از مدرسه نمانند و این جزء وظیفه ما است. سال گذشته تقریبا 1800 نفر بازمانده از تحصیل را جذب کردیم و اسامی آنها وارد سیستم شد.

اگر کودکی را می شناسید که والدینش اجازه تحصیل به او نمی دهند این کارها را انجام دهید 

معصومیان در پاسخ به اینکه اگر والدین به دانش آموزان اجازه تحصیل در مدرسه را ندهند، آموزش و پرورش برای این مهم چه می کند، گفت: ما این والدین را به واحد حقوقی آموزش و پرورش ارجاع می دهیم و همکارانمان بر اساس قوانینی که وجود دارد، به این خانواده ها تذکر می دهند. اگر این تذکرها نتیجه نداشت، موضوع را به ضابط قضایی اعلام می کنند.

وی در ادامه گفت: اگر کسی در فامیل، همسایگی و دوستان خود مشاهده می کند که برخی والدین، به کودکشان اجازه حضور در مدرسه را نمی دهند، این موضوع را به 123 و یا سامانه رسیدگی به شکایات سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.gov.ir این موضوع را اعلام کنند. به محض اینکه 

کدخبر: 931021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟