توسعه روابط ایران و امارات در حوزه سلامت

به گزارش رکنا به نقل از دکتر محمدحسین نیکنام در حاشیه دیدار دکتر عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان با سیف محمد عبید الزعابی سفیر ایران در امارات متحده عربی در وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه با وجود یک بیمارستان مجهز از ایران در کشور امارات و خدمات سطح بالایی که این مرکز ارائه می‌دهد، سابقه خوبی از همکاری بین دو کشور در حوزه سلامت وجود دارد.
 
وی افزود: سفیر امارات متحده عربی نیز با سطح بالای پزشکی در ایران آشناست، زیرا سطح علمی آن مرکز درمانی در امارات زبانزد خاص و عام است.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با بیان این که از گذشته روابط و سفرهایی بین مسئولان دو کشور وجود داشته که در سال‌های اخیر قدری کاهش یافته است، بیان کرد: در دور جدید از فعالیت‌ها که در این دولت شکل گرفته، قرار است همکاری های مشترک بین نظام های سلامتِ طرفین در عرصه های مختلف توسعه و تعمیق یابد.

نیکنام اظهار داشت: تعداد زیادی از بیماران اماراتی در زمینه گردشگری سلامت به ایران سفر می کنند. همچنین ایران تعدادی دانشجوی پزشکی در امارات دارد که به همین مناسبت توسعه همکاری های دانشگاهی مورد مذاکره قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در زمینه تولیدات مشترک دارو و تجهیزات پزشکی و تحقیقات مشترک و همکاری های بین دانشگاهی قرار شد جلسات هماهنگی بیشتری برگزار شود تا کارها به سمت یک همکاری ساختارمند پیش رود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: در این دیدار مقرر شد برای برداشتن گام های موثر در توسعه مناسبات دو کشور دو کارگروه تشکیل دهند و با جلسات مشترک زمینه های تدوین یک تفاهمنامه مشترک را فراهم کنند.

نیکنام از دعوت وزیر بهداشت امارات برای سفر به ایران توسط دکتر عین اللهی خبر داد و ابراز داشت: وزیر بهداشت امارات متحده عربی در آینده به ایران سفر خواهد کرد تا در زمینه توسعه همکاری‌ها، انعقاد و امضای تفاهمنامه همکاری در حوزه سلامت با وزیر بهداشت کشورمان دیدار و گفتگو کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در پایان با اشاره به این که جلسات بین‌المللی که وزرای بهداشت کشورها در آن حضور دارند زمینه خوبی برای ملاقات‌های دو جانبه خواهد بود، از دیدار وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت امارات متحده عربی در آینده نزدیک در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

کدخبر: 929800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟