والدین بخوانند / چرا نباید تا یک ماه به کلاس اولی ها سخت گرفت ؟

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، عظیم عظیمی، با اشاره به روحیه حساس کلاس اولی ها گفت: کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده‌اند مشکل چندانی با شروع مدرسه ندارند، اما برای کلاس اولی‌هایی که پیش دبستانی نرفته‌اند، نیاز است که با مراقبت و حساسیت بیشتری برخورد شود.

وی افزود: کودکان در سنین شش تا هفت سالگی در حال عبور از دوره "خودمحوری" هستند، بنابراین با این کودکان باید با ملایمت بیشتری رفتار کرد تا آنها کم کم از این دوره خارج شوند و بتوانند ارتباط بیشتر و بهتری با دیگران برقرار کنند.

عظیمی گفت: در همین راستا توصیه می‌شود حداقل تا یک ماه اول مدرسه نه والدین و نه مربیان به کلاس اولی‌ها در انجام تکالیف سخت نگرفته و اجازه دهند با فراغ بال بیشتری با مدرسه ارتباط برقرار کنند.

این روانشناس گفت: قبل از شروع مدرسه هم توصیه می‌شود والدین کودکان را به محیط مدرسه برده و آنها را از نزدیک با آنجا آشنا کنند.

عظیمی گفت: همچنین توصیه می‌شود والدین و خواهران و برادران بزرگ‌تر از خاطرات خوب مدرسه برای کلاس اولی‌ها تعریف کرده تا اضطراب و نگرانی آنها از مدرسه کم شود.

این روانشناس با تاکید بر لزوم همراهی کلاس اولی‌ها در روز اول مدرسه گفت: ترجیحا والدین تا چند روز اول در زمان شروع کلاس‌ها در محیط مدرسه بمانند تا اضطراب دانش‌آموزان از جدایی والدین کاسته شود.

وی افزود: برای کودکانی که اضطراب بیشتری دارند این همراهی ضروری‌تر است و چنانچه این اضطراب و تشویش بیش از چند روز ادامه یافت، ترجیحا از یک مشاور و روانشناس کودک مشورت بگیرند.

عظیمی گفت: خرید لوازم‌التحریر جذاب برای کودکان می‌تواند عامل انگیزشی برای کودکان جهت رفتن به مدرسه و کاهش ترس و اضطراب آنها باشد، اما والدین باید مراقب باشند این لوازم التحریر تصاویر نامناسب نداشته باشد که موجب بلوغ زودرس در کودکان خواهد شد.

وی افزود: از طرفی توصیه می‌شود والدین فرزندان خود را در مدارس همسطح با زندگی خود ثبت‌نام کنند، چرا که دانش‌آموزان سطح زندگی و امکانات خود را با هم کلاسی‌هایشان مقایسه کرده و در صورتی که مشابه نباشد، احساس تحقیر و کمبود و سرخوردگی می‌کنند.

کدخبر: 929217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟