راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، علی سالاروند، امروز، بیستم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور بعد از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی، در سال جاری راه‌اندازی، تجهیز و حصار کشی شد.

وی ادامه داد: این منطقه‌ که حدود ۴۰ هکتار دارد، جزء بالاترین سطح حفاظتی و ارزش در بین مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

سالاروند بیان کرد: این اثر طبیعی ملی دارای سه گونه نادر و اندمیک ماهی کور غار است که ارزش ژنتیکی فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی دارند اما این منطقه بی‌نظیر طی سال‌های گذشته متاسفانه تقریبا رها شده بود و شرایط مناسبی از لحاظ حفاظتی نداشته، لذا با پیگیری‌های صورت‌گرفته پاسگاه محیط‌بانی منطقه راه‌اندازی، تجهیز و حصار کشی شد و نیروی محیط‌بان به صورت شبانه روزی در آن مستقر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی از عملکرد همکاران معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بخصوص همکاران اداره منابع انسانی و پشتیبانی و همچنین همکاران محیط زیست طبیعی اداره‌کل گفت: افزایش سطح حفاظتی این منطقه به دلیل دور بودن از مناطق شهری کار دشوار بوده که با همت همکاران این مهم انجام شده است.

کدخبر: 927997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟